הקמת אתר עסקי, לדחות או להקים?
הקמת אתר עסקי זו אחת מההחלטות החשובות ביותר שעסק יכול לקחת. בשלושים השנים האחרונות עסקים מקוונים הולכים ותופסים את מקומם של העסקים מהעולם הלא וירטואלי. היכולת להחשף בזמן קצר מאוד לכמות גדולה מאוד של לקוחות היא נקודת מפתח שעשויה להיות עניין של להיות או לחדול בעסק שנמצא בשלבי גדילה. תכנית צמיחה של כל עסק חייבת לכלול בתוכה הקמת אתר שישרת את לקוחות העסק מכל מקום בו נמצאת אוכלוסיה המעוניינת באותו שירות או מוצר. הגדלת כמות הלקוחות משמעותה כמובן הגדלת ההכנסות לעסק. עסקים רבים שואלים את עצמם בתקופה הזו האם זה נכון להוציא פעולות צמיחה כמו בניית אתר לפועל או שרצוי להמתין עד יעבור זעם.
בעולם משתוללת בימים אלו מגפת הקורונה ואיתה משבר כלכלי עמוק. עסקים רבים מוצאים את עצמם בבעיות תזרים מזומנים חמורות אל מול הקריסה ההולכת וגדלה. מסעדות סוגרות את שעריהן ומצב הקניונים שגם ככה לא היה מזהיר הולך ומחמיר כשלקוחות רבים אינם מגיעים לרכוש בגדים. תקופה זו לא פשוטה לכל עסק ובעלי עסקים רבים מקפיאים את תכניות הצמיחה שלהם. הקפאת תכניות משמעותה גם הקפאת מאמצי שיווק ופרסום. בניית אתרים לעסקים בתקופה זו נראית כבחירה לא מוצלחת כעת, אך למרות שהמצב נראה לא מזהיר יש יתרונות בהמשך ביצוע ההקמה.הקמת אתר עסקי כשכולם בבית.
ברוב מדינות העולם הוכרז מצב חרום לאומי ומרבית משרדי הבריאות של המדינות השונות הנחו את התושבים להשאר בבתים בבידוד עצמי. אתרי אינטרנט רבים מדווחים על זינוק משמעותי בכמות הגולשים. משלוחים הפכו להיות הדרך הבטוחה ביותר לרכוש מזון או מוצרים שונים. לעובדה זו משמעות מרחיקת לכת לעסקים הדיגיטליים. חשיפה מוגברת היא הסיבה העיקרית למדוע אינכם צריכים להפסיק את הקמת האתר. אם ישנה אפשרות לזרז את הקמת האתר בתקופה הזו אז עדיף. על ידי זרוז ההקמה ניתן להגיע מהר יותר אל כמות הלקוחות הרצויה. חשוב כמובן לוודא שהקמת האתר איננה מכניסה את העסק לסחרור פיננסי.
נקודה למחשבה בעת הקמת האתר
אז כמו שנכתב בסוף הפסקה הקודמת, סחרור פיננסי הוא גזר דין מוות לעסק. לעסקים שלא שמו בצד חסכונות לזמנים קשים מאוד לא מומלץ להכנס להוצאות גבוהות נוספות בתקופה הזו. כל זאת למרות שהתמריצים הכלכליים בדמות הפחתת ריביות. גופי האשראי מפתים אתכם בלקיחת הלוואות נוספות אך חשוב לזכור, הלוואה זו הלוואה וכסף שלקחתם צריך להחזיר גם אם הריבית שואפת לאפס. הקפידו לעשות סקר שוק ולבדוק שאכן עלות הקמת האתר מתאימה לתקציב שלכם ולצורך שלכם. קחו בחשבון גם את תזרים המזומנים הקיים ובדקו חבילות מבצע קיימות בעקבות המצב. כמו למשל, הקמת אתר עם דמי אחסון ותחזוקה בסיסית לתקופה הקרובה. והכי חשוב שמרו על על הבריאות.