התכנית להוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית לתואר שני במכללת אורנים, מובילה מזה שנתיים מסלול ייחודי וייעודי לאמנים שהם מורים – 'מסלול אמן-מורה'.
זהו מסלול ייחודי המתקיים רק באורנים, שזוכה להתעניינות רבה, מפיח רוח חדשה בקרב הסטודנטים בפקולטה ומביא עימו שאלות מאתגרות לגבי מקומה של היצירה במחקר האקדמי, במיוחד במסלולים המתקדמים.
ייחודו של המסלול הוא שבתוכנית הלימודים שולבה כיתת אמנות בה מקבלים הסטודנטים הנחייה אישית של הסגל במכללה, הכולל אמנים מובילים כמו ד"ר גליה בר אור, עידית לבבי גבאי, שיר ימגוצ'י, הילה בן ארי, דורית גינגרט, יוחאי אברהמי, ד"ר יעל גלעת ואחרים, כל זאת מתוך הרצון להעמיק את חווית היצירה, והשיח הרב-תחומי של המרצים-המורים-אמנים.
מסבירה ד"ר יעל גלעת, רכזת המסלול: "לפני כשנתיים, לאחר ניסיונות שונים שחלקם לא היו יותר מרעיון וחלקם התממשו באורח חלקי בלבד, התגבש במכללת אורנים המודל של מסלול 'אמן-מורה'. במשך השנים התלבטנו כיצד לבנות ללימודי התואר הראשון באמנות והוראתה במכללה 'קומה שנייה' שתיתן מענה להמשך ההתפתחות האישית והאמנותית של הסטודנטים, שהם אמנים, וגם מורים ומחנכים לאמנות."
בתום שנתיים של לימודים, הציגו בוגרי המחזור הראשון של 'מסלול אמן מורה' תערוכה של עבודות גמר המחברות בין יצירה, מחקר, הוראה וחינוך. אחת הסטודנטיות, בוגרת התוכנית, נעה חריף לוין, אף הוזמנה להציג את עבודותיה גם בגלריה פריסקופ היוקרתית בתל אביב.
לחץ כאן למעבר לאתר מכללת אורנים. באתר מידע נוסף בנושא תואר שני בחינוך.