מה הסוגיות השונות המתעוררות בעת מתן שירות לאנשים עם מוגבלות? כיצד הם חווים את עולמם וכיצד ניתן ליצור שינוי אמיתי במתן השירות במשרדי המועצה עבור תושבים עם מוגבלות?
שבוע שעבר, התקיימה הדרכה בנושא נגישות השירות, במועצה המקומית זכרון יעקב, ע"י עמותת נגישות ישראל. מטרת ההדרכה הייתה להכיר לעובדי המועצה את המושג נגישות בכלל ונגישות השירות בפרט, על ידי הגברת המודעות לנושא הנגישות, מתוך סיפורים אישיים והתנסות חווייתית תוך הקניית כלים בסיסיים לשיפור נגישות השירות ברשות המקומית והבנת צרכיהם של אנשים עם מוגבלות.
בהדרכה השתתפו מנהלי מחלקות ועובדים, נותני השירות במועצה.
ההדרכה איפשרה הכרות עם עולם הנגישות, בדגש על נגישות השירות, וזאת מתוך נקודת מבטם של אנשים עם מוגבלות וכללה הרצאת בנושא נגישות השירות וסימולציות המדמות קבלת שירות ברשות המקומית והתנסות במוגבלויות השונות.
בין הסימולציות השונות, עובדי המועצה התנסו במוגבלות בתנועה, המדמה מכשולים שאדם עם מוגבלות נתקל בהם ביום-יום על מנת להבין את הקשיים, ולהיות רגישים למכשולים. מוגבלות בשמיעה, מוגבלות בראייה ואף מוגבלות בלתי נראית כגון מוגבלות קוגניטיבית, נפשית ותקשורתית במטרה להכיר ולהבין את האתגרים איתם מתמודד נותן השירות במפגש עם מוגבלות בלתי נראית ומתן כלים למתן שירות נגיש, מכיל, ורגיש במפגש זה.
עמותת "נגישות ישראל" הינה מוסד ללא כוונות רווח הפועל מאז 1999 ושם לו למטרה לקדם את הנגישות בישראל כדי לשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות ובכך לאפשר השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בכבוד, בשוויון, בנוחות ובמקסימום עצמאות.