Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדביר פתוח בשבת – חרקים שלא נותנים מנוח

מדביר פתוח בשבת – חרקים שלא נותנים מנוח
קרדיט תמונה: FREEPIK

ערב שישי בפתח ואתם מתכננים את ארוחת השבת החגיגית עם המשפחה. מעבר לאורחים היקרים שהזמנתם, אתם מגלים לפתע כמה אורחים לא כל כך רצויים במטבח. נמלים, ג'וקים, פשפשים, עכבישים, ואפילו מכרסמים – כלו אלו יכולים להגיע אליכם, דווקא ברגעים הכי פחות מתאימים. מה עושים עם חרקים בשבת, והאם אפשר בכלל למצוא מדביר פתוח בשבת? עם איזה חרקים לא כדאי לחכות עד ליום ראשון, ואיך מבצעים הדברה בטוחה גם כשהיא דחופה מעכשיו לעכשיו?
ריכזנו לכם את כל המידע החשוב, כדי שתהיה לכם שבת שקטה ונטולת חרקים.

שבת שלום? אלו המזיקים שבדרך כלל מדבירים בשבת

 

סוג המזיק / חרק למה הם באים דווקא בשבת טיפול מיידי
נמלים נמלים נמשכות לפירורי אוכל, לכלוך על השיש ושאריות מזון. אם בדיוק התחלתם במלאכת הבישולים, יש סיכוי גבוה שהנמלים יצוצו בשיירות מהחריצים היישר למזון הנגיש יש לפזר פיתיונות ג'ל רעילים להדברת כל ממלכת הנמלים בסביבה, וכן לדאוג לסתימת חורים וחריצים. רצוי לבצע הדברה עם מדביר מקצועי לחיסול יעיל
ג'וקים בדרך כלל בסופי שבוע יש פחות פעילות בבית, יותר מנוחה וגם פחות התעסקות בניקיונות. ברגע שיש שאריות של זבל, מזון או לכלוך, זו סיבה טובה שהג'וקים יקפצו לבקר להזמין מדביר להדברת התיקנים בהתאם לסוג התיקן שנמצא. חשוב לדאוג לניקיון ולחסימת דרכי הגעה ע"י רשתות, סתימת חורים, בדיקת הצנרת
מכרסמים דווקא בשבת יש הצטברות גדולה יותר של אשפה וזבל אורגני ברחובות, ורק בימי חול מטפלים בזה ע"י העיריה. דווקא בשבת עולה הסיכוי להופעת חולדות ועכברים, וברגע שיש להם גישה הם יכנסו גם לתוך הבית הזמנת מדביר לניטור וזיהוי המכרסם, מסלול ההליכה וכמה מהם מדובר. המדביר ישתמש במלכודות במטרה ללכוד את המכרסם בצורה טבעית שאינה מסכנת את הסביבה

 

עכברים בבית ביום שבת? כך תפעלו

שמעתם רעשי כרסום וראיתם זנב קטן מתרוצץ במהירות במטבח? זה לא הזמן לסמוך על מיצי החתול, אלא לטפל בפולש כאן ועכשיו. זכרו שעכברים יכולים להעביר מחלות, עלולים לנשוך והם מגיעים ממקומות שאינם נקיים כלל. אז מה עושים? כך תפעלו:

  • זהו את הפולש – אם יש לכם אפשרות לראות את העכבר, בדקו שאכן מדובר בעכבר ולא במכרסם מסוכן יותר, כמו חולדה. תוכלו לזהות אותו לפי המראה והגודל, או הסימנים שהוא משאיר אחריו, כמו גללים קטנים בגודל של גרגיר אורז.
  • אל תתנו לו לברוח – במידה ויש לכם אפשרות כזאת, חסמו את דרכי הגישה של העכבר, כך שלא יצליח להתחמק למקומות אחרים בבית, בעיקר כאלה שמסובך להגיע אליהם. אם יש דלת במקום, או כל אמצעי שיכול לחסום ממנו את האפשרות לברוח, עשו זאת.
  • לכידת העכבר – אל תנסו להשתמש בחיית המחמד שלכם, או בשיטות שלמדתם מסרטים מצוירים, כי לכידת עכבר בדרך לא מוצלחת, עלולה לגרום לכך שיהיה לכם פגר של חיה בבית במקום לא נגיש, או חיה פצועה ומדממת. במקום זאת השאירו את הטיפול למקצוענים, והזמינו בהקדם מדביר מקצועי שעובד ביום שבת.

למה חשוב להזמין מדביר בשבת?

  • מניעת התפשטות – ישנם סוגי חרקים שמתפשטים ומתרבים במהירות, בעיקר החרקים הקטנים. כך שלא תספיקו להגיד 'שבוע טוב' וכבר עשרה מזיקים יהפכו לנחיל של מאות.
  • מטעמי בריאות – ישנם לא מעט מזיקים שיכולים לגרום לנזקים בריאותיים, החל מכרסום המזון שלכם מבלי שתדעו, ועד להשארת גללים, שתן, הפצת חיידקים ומחלות שיכולים לסכן אתכם.
  • נזקים לבית – מזיקים כמו טרמיטים, חולדות, נמלים וג'וקים יכולים לגרום לנזקים ברכוש ובבית.
  • סכנת עקיצה – ישנם חרקים רבים שגורמים לעקיצות כואבות, גירודים, זיהומים ותגובות אלרגיות חמורות.
  • יום מנוחה – יום שבת הוא יום מנוחה, וכך הוא אמור להיות. אם אתם לא רוצים לחלוק את הבית שלכם עם פרעושים, ג'וקים או אפילו נמלים, הזמינו הדברה SOS לטיפול מיידי, כי ישנם מדבירים שלא נחים גם בשבת עבורכם.

אלו מקרים לא סובלים דיחוי ומחייבים הזמנת מדביר כבר עכשיו ?

 

סוג המזיק למה חשוב להזמין מדביר בהקדם
צרעות, דבורים דבורים וצרעות הם מסוג החרקים שנוהגים להקים קן בקרבת בתים, ליד החלון וליד העצים. עקיצה או עקיצות מרובות מהחרק עלולות לגרום לתופעות קשות ומכאיבות, בעיקר אם קיימת אלרגיה.
עכברים וחולדות מכרסמים יכולים לגרום לנזקים רבים בבית גם בזמן קצר, והם עלולים לסכן את בני הבית ובעיקר ילדים קטנים ע"י נשיכות, הפצת מחלות וגרימת נזק כללי לבית.
טרמיטים טרמיטים מתפשטים במהירות, גורמים לנזקים משמעותיים למבנה הבית, לרהיטים ולחפצים מעץ. יש קושי רב בלהגיע אליהם באופן ישיר, כך שרק התערבות של מדביר מקצועי יכולה לסייע כאן.
פשפש המיטה מסוג החרקים המטרידים והמאתגרים שיש, מאחר ויש קושי לאתר אותם וגם להדביר אותם. הפשפשים מוצצי דם לאורך כל שעות הלילה, פוגעים באיכות השינה והחיים של בני האדם. במקרה כזה חייבים להזמין מדביר מקצועי בהקדם, להדברה יסודית, איתור וחיסול כל פשפשי המיטה והביצים שלהם.

 

מה חשוב לדעת לפני שמזמינים מדביר בשבת?

אין ספק שמפגש עם מזיק או מכרסם כזה או אחר בשבת, היא אינה חוויה מהנה ודורשת טיפול מיידי. כמו כל דבר שמבצעים ברגעי לחץ, גם בהזמנת מדביר כדאי לקחת כמה דברים בחשבון, כדי שתדעו שאתם מבצעים הדברה בטוחה .

  • מדביר מוסמך עם רישיון – אל תתפשרו על מדביר "חאפר", לא משנה כמה זה דחוף לכם. הזמינו מדביר שמציג בפניכם רישיון בתוקף, כך שתדעו שהוא מורשה, מוסמך ומנוסה להשתמש בחומרי הדברה מאושרים לשימוש.
  • חומרי הדברה – התייעצו עם המדביר בנוגע לחומרי ההדברה שהוא משתמש בהם. אם יש לכם ילדים קטנים בבית, חיות מחמד או נשים בהיריון, בדקו האם יש צורך בנקיטת הכנות מיוחדות, והאם החומרים שברשותו בטוחים לשימוש.
בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
הטרנד החדש לאירועים- אמן אשליות!
מאמר זה בוחן את הסיבות להזמנתו של עלם חן, אמן...
הסכם ממון להגנה על דירה: האם צריך לעשות חוזה בין בני זוג על דירת מגורים לפני נישואין?
חתימה על הסכם ממון לפני נישואין היא צעד חשוב עבור...
מנוחה והדור הצעיר- למה לעייף את התינוקות שלנו?
לא מעט הורים שרוכשים אצלנו באתר ובחנויות טיולון גו'אי  או...
רועי סבג משרד עורכי דין – הבית לעובדים בחיפה
תאונות עבודה הן חלק בלתי נפרד מהמציאות במקומות עבודה רבים,...
חשיבותו של עורך דין מקרקעין בתהליכי נדל"ן
רכישה או מכירה של נכס נדל"ן הם מהעסקאות המורכבות והמשמעותיות...
המטבח המודרני: לב הבית שלך
המטבח, אחד החללים המרכזיים ביותר בבית, אינו רק מקום לבישול...
קבוצת גולדשטיין – סיפור ההצלחה של פרויקט גרין פארק בהוד השרון
בהנהלת קבוצת גולדשטיין ידעו לזהות בזמן את הפוטנציאל האדיר שיש בהוד השרון...
יצירת חלל ישיבה מושלם בגינה – פרגולות בעיצוב אישי
פרגולה לגינה היא פתרון מצוין למי שמעוניין להנות מהגינה שלו...
אספקת סולר איכותית: הבטחה לתפעול חלק של הצי
אספקת סולר לתחבורה 24/7 היא שירות חיוני ומרכזי עבור עסקים...
הבריאות במשרד מתחילה בשטיח: איך ניקוי שטיחים מקצועי תורם לסביבה בריאה יותר בעבודה
בשגרת היום העמוסה במשרד, אנו לרוב מתמקדים בהשגת יעדים עסקיים,...
הכירו את קסמו של המטבח הלבן
בכל מקום אתם רואים היום מטבחים לבן מט ואתם לא...
הסיבות הנפוצות להעסקת חברת ניקיון משרדים
ניקיון של אזור העבודה האישי חשוב ביותר לרווחתם של העובדים,...
איך בוחרים בד לספות סלון?
בחירת הבד המתאים לספות לסלון היא החלטה קריטית שמשפיעה לא...
איך לעצב את הבית עם ספת עור שמשתלבת עם שולחנות צד מעוצבים
העיצוב של הבית מגלם את השתקפות האישיות, ההעדפות שלנו והתחושה...
כך תקלו את תהליך הגירושין
בעולם בו מערכות יחסים עומדות בפני אתגרים חדשים כל הזמן,...
ההורים מתחילים להיות עול עליכם? אל תתמודדו לבד
ככל שהוריכם מתבגרים ומזדקנים, כך בד"כ מצבם הבריאותי הופך פחות...