Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ושמתי לך טבעת: כך תבנו תקציב לחתונת החלומות שלכם

ושמתי לך טבעת: כך תבנו תקציב לחתונת החלומות שלכם
קרדיט תמונה Shutterstock

צד אחד כורע ברך, צד שני אומר "כן" בדמעות, וכך מתחילה בנייתה של משפחה חדשה. עם זאת, ולמרות שהצעת הנישואים היא מאורע מרגש, חשוב לזכור כי היא רק השלב הראשון בדרך לחתונה. איך תתכננו את חתונת החלומות שלכם מבלי להתפרע עם העלויות? לפניכם המדריך השלם

תוכן ממומן ע"י ישראכרט

החל מהאולם, דרך השמלה והחליפה ועד לתאורה ולהגברה – חתונה היא מאורע שכרוך בלא מעט הוצאות, עניין אשר גורם לזוגות רבים להתפשר על לא מעט דברים בעת התכנון שלו. החדשות הטובות הן שהיערכות מדוקדקת, שלוקחת בחשבון את כל האלמנטים לקראת האירוע, תאפשר לכם ליהנות מחתונה חלומית תוך שמירה על מסגרת תקציב הגיונית. כך תעשו זאת.

בדקו עם ההורים מהו סכום המתנה שהם מתכננים לתת לכם

במשפחות רבות נהוג שהורי החתן והכלה מעניקים לזוג סכום משמעותי כמתנה לחתונה, שחלק נכבד ממנו משמש למעשה לכיסוי עלויות האירוע. אם גם במשפחה שלכם קיים נוהג כזה, בררו מראש עם ההורים מהו סכום המתנה שהם מתכננים לתת לכם, ושלבו עם המספר הזה את הכספים שצברתם שניכם, על מנת שתוכלו לקבל מושג כללי על מסגרת התקציב שלכם ולתכנן ביעילות את הוצאות האירוע.

החליטו על תקציב

בהמשך ישיר לסעיף הקודם – חתונה היא ללא ספק אחד האירועים המרגשים ביותר שיהיו לכם במהלך חייכם, אך חשוב לזכור כי בשורה התחתונה, מדובר בערב אחד ולא במהות של הזוגיות שלכם, ולכן אין באמת הכרח להוציא על האירוע סכומי עתק. במקום זאת, קבעו תקציב מקסימלי שאינכם מוכנים לחרוג ממנו. 

את התקציב תוכלו לבסס על המתנה מההורים ועל חלק מהחסכונות שלכם, אם יש כאלה, אם כי רצוי שלא לייעד את כל החסכונות רק לטובת האירוע, אלא להחליט על תקציב הגיוני, שיאפשר לכם ליהנות מאירוע חלומי תוך מחשבה והיערכות גם ליום שאחרי – רכישת דירה, הקמת משפחה וכדומה. חשוב מאוד להקפיד לשמור על מסגרת התקציב גם במחיר של ויתור על חלק מהדברים שרציתם שיהיו באירוע כדי להימנע מכניסה לחובות מיותרים. אנו ממליצים כי כל אחד מבני הזוג יבחר שלושה אלמנטים בחתונה עליהם הוא לא מוכן להתפשר, ולהם תקדישו את מרבית התקציב בעוד שהאלמנטים האחרים יוותרו לסוף תהליך התכנון כדי שתוכלו להקצות להם רק את התקציב שנותר. 

צרו סדרי עדיפויות

כדי לממש את ההצעות בסעיף הקודם, ועל מנת שלא תצטרכו לוותר על הדברים החשובים באמת עבורכם, הכינו טבלת אקסל מסודרת עם כל ההוצאות הצפויות לקראת האירוע, וקבעו סדר עדיפויות שיאפשר לכם להבחין בין עיקר לטפל. אם אתם זקוקים לסכומים שאין ברשותכם, תמיד תוכלו לשקול להיעזר בהלוואה לכל מטרה* כאמצעי נוסף למימון האירוע, כל עוד אתם עושים בכסף שימוש לדברים המהותיים באמת עבורכם ושוקלים היטב את תנאי ההלוואה, הריביות והגוף המלווה, על מנת שתוכלו דעת בוודאות שבאפשרותכם לשלם את ההחזרים עליה לאחר מכן. וכמובן נמנעים מבזבוזים מיותרים על אלמנטים שאינם באמת הכרחיים. 

בצעו חישוב מדויק של כמות האורחים – וודאו הגעה

כידוע, נהוג שהאורחים שמגיעים לחתונה משאירים לזוג מתנה בדמות סכום של כסף, אשר מסייע בכיסוי עלויות האירוע. מסיבה זו, יש לבצע חישוב מדויק של כמות המוזמנים וכמובן – לוודא מולם הגעה, על מנת שתוכלו למסור לאולם, לגן האירועים או לקייטרינג את הכמות המדויקת של האורחים ולהימנע מתשלום על מנות מיותרות. חשוב לציין כי גם כאשר אתם מבצעים חישוב מדויק ומוודאים הגעה, כדאי לקחת בחשבון שיהיו מוזמנים שלא יגיעו חרף אישור ההגעה שלהם, ולכן רצוי שלא להסתמך באופן אבסולוטי על מתנות האורחים לצורך כיסוי עלויות האירוע. 

בצעו סקר שוק וחפשו הטבות

ולסיום – טיפ הזהב: גם כשהעניין נוגע לחתונה, ניתן למצוא דילים, הטבות או הנחות, שיאפשרו לכם לחסוך בעלויות באופן משמעותי. במקום לקנות או לתפור שמלת כלה בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים, למשל, חפשו שמלת כלה בחנויות עודפים של מעצבים; במקום להינעל על תאריך חתונה ספציפי, שמרו על גמישות שתאפשר לכם לבחור בתאריך שהעלות שלו נמוכה יותר וכדומה. גם בכל הנוגע לספקים, כמו למשל הדיג'יי, המעצב והתאורן, רצוי לבצע סקר שוק מקיף ולבחור את אנשי המקצוע המתאימים והטובים ביותר עבורכם, בתקציב הנמוך ביותר שתוכלו למצוא. 

רגע לפני ששוברים את הכוס 

נדמה לעיתים בתעשיית החתונות של ימינו כי בתוך הפאר, הזוהר, ההופעות והאטרקציות, אנו שוכחים לעיתים את סיבת החתונה – איחוד של בני זוג מאוהבים שמתחילים חיים יחדיו. אם תצליחו להסתכל יום החתונה שלכם באופן הזה, ולדעת שכל עוד אתם שם, עם האהובים לכם, כל השאר זו רק תפאורה שלא עושה הבדל אמיתי, תצליחו גם לצלוח את היום זה תחת מגבלות התקציב וגם להרגיש שחגגתם את חתונת חלומותיכם. מזל טוב! 

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
אולם לחינה במרכז
רוצים לעשות חינה ולהזמין את כל המשפחה? ברור לכם שאתם...
בחירה נכונה של יועץ משכנתאות- צעד חשוב לעתידכם הכלכלי
משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח שהסכום שלה הוא גבוה ביותר...
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...