Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להתמודד עם חרם חברתי?

איך להתמודד עם חרם חברתי?
קרדיט לתמונה: Photo by Diliara Garifullina on Unsplash

לצערנו, אנחנו רואים בעוד ועוד בתי ספר ומוסדות חינוך ברחבי הארץ, איך תופעת החרם הולכת ומתפשטת. אך לא מזמן בטקס השאת המשואות, השיאה משואה הנערה עופר ראשון, אשר חוותה חרם בעצמה בגיל צעיר ופועלת רבות כדי לשנות את מאזן האימה בחיים של צעירים ובני נוער. חשוב לנו לציין כי חרם הוא אמנם מושג בו משתמשים כדי לתאר תופעה חברתית בה קבוצה של ילדים וצעירים, לא מדברת עם ילד או ילדה מסוימים בכיתה. אבל כמובן, אי נעימות בבית הספר יכולה להיגרם כתוצאה מתחושת דחיה של החברים לספסל הלימודים, אשר יכולה לקבל ביטוי באי מתן הזמנה לאירועים וימי הולדת של הילדים בשכבה, בהימנעות מלהזמין את הילד הדחוי לשחק בחצר ובכתיבה של הודעות נאצה דרך הרשתות החברתיות. אנחנו כאן כדי לעזור לילד, לילדה ולבני המשפחה להתמודד עם התופעה הזו. בהחלט מדובר על אירוע מאוד לא נעים, אבל מתוך עבודה נכונה, אפשר לראות במשבר הזה הזדמנות לצמיחה. על כך ועוד, תשמעו במאמר הבא.

מה נמצא בשליטה שלנו ומה לא נמצא בשליטה שלנו

כאשר אנחנו מתבקשים להתמודד עם חרם חברתי, וודאי בתור הורים, אנחנו צריכים להבין מה נמצא בשליטה שלנו, ההורים ומה לא נמצא בשליטה שלנו. כלומר, למרות הכאב העצום והקושי לראות את הילד שלנו במצוקה כל כך משמעותית, אין לנו באמת את הכלים לשנות את החברים שלו לספסל הלימודים. גם אם נדבר עם המחנכת ועם היועצת של בית הספר, למרות שיש להן תפקיד חשוב ומשמעותי, הרי שאנחנו מאמינים בכך שיש לעבור עם הילד או הילדה תהליך עמוק ומשמעותי ולנסות להבין ביחד, איך נראות מערכות היחסים שלהם עם הסביבה הקרובה להם. כלומר, חשוב לנו כמובן לציין, חרם חברתי הוא תופעה קשה מאוד וכזו שיכולה לשנות מהלך חיים של נער צעיר או נערה צעירה לעוד הרבה שנים קדימה. אבל, באותה הנשימה, הרי שאנחנו צריכים להבין איך לעשות עבודה רגשית, עדינה ומדויקת, כדי לבנות מחדש את הביטחון העצמי שנפגע, למצוא את הדרך להאמין באנשים אחרים מחדש ולגלות חוסן נפשי. שכן במהלך החיים, אותם ילדים צעירים ימשיכו להתמודד עם אירועים מורכבים בחיים שלהם וממערכות יחסים מורכבות יותר ופחות. כעת, זה הזמן לצייד אותם בכלים שיאפשרו להם בפעם הבאה לבחור את החברים שלהם בקפידה, למצוא בעצמם את האהבה שלהם כלפי עצמם, כדי שבעתיד, המצב החברתי שלהם יהיה שונה. אנחנו לא אומרים כי מדובר על תהליך קל תמיד, אבל הוא חשוב והכרחי. זה הזמן שלנו לצייד את אותם נערים ונערות צעירים בכלים משמעותיים.

איך נראה תהליך הטיפול ומה הוא כולל

כאשר אנחנו מטפלים בנער או נערה הסובלים מתופעה של חרם חברתי, אנחנו קודם כל לוקחים בחשבון כי מדובר על תהליך ארוך, במהלכו אנחנו מנסים לפרק את האירועים המטלטלים לסיפור ולנסות לבנות אצל אותם נערים ונערות ביטחון עצמי חדש. ישנם מקרים בהם אנחנו נעבוד ביחד עם ההורים וננסה להבין האם אפשר ליצור בבית מערכת תומכת ומאפשרת, כזו שתאפשר לאותם ילדים להרגיש בטוחים ומוגנים מחדש. כמובן, אנחנו צריכים להבין האם יש אירועים נוספים עליהם הילד או הילדה לא מדברים. למשל ,האם מעליבים אותם ברשתות החברתיות והאם מתרחשים מעשי אלימות בבית הספר. חשוב לזכור כי אלו גילאים עדינים, בהם רבים מעדיפים להסתיר אירועים כאלו ואחרים מהמבוגרים הסובבים אותם. ככל שנהיה עם מודעות גבוהה יותר למתרחש, נוכל להגיב בהתאם.

התהליך הטיפולי כולל מספר מפגשים ובכל פעם מחדש, בעזרת המטפל, אנחנו מנסים להבין איך הנער או הנערה מרגישים ואיך אפשר לנסות ולשנות את מסלולם של הדברים. לא פעם, כאשר הנערים הללו מוצאים בעצמם את הכוח, הם מצליחים להתגבר על אירועים קשים של חרם חברתי, למצוא חברים חדשים ולהתחיל בחיים אחרים, עם כוח פנימי שלא היה בהם בעבר.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם לא להיות עם זה לבד

מעבר לקשיים העצומים של נערים ונערות הסובלים מתופעה של חרם חברתי, הרי שגם ההורים נמצאים במצוקה. זה אף פעם לא קל לראות את הבן או הבת שלכם סובלים. לכן אנחנו פה. כי אתם לא צריכים לעבור את זה לבד. צוות נפלא של מטפלים ומטפלות, יהיה כאן כדי להכווין אתכם ולעזור לכם לעבור את המשברים הללו בצורה טובה יותר. בכל שאלה, אנחנו כאן.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
עורך דין לענייני משפחה- הרבה מעבר לגירושין
אצל רבים עורך דין לענייני משפחה מוכר בתור עורך הדין...
אולם לחינה במרכז
רוצים לעשות חינה ולהזמין את כל המשפחה? ברור לכם שאתם...
בחירה נכונה של יועץ משכנתאות- צעד חשוב לעתידכם הכלכלי
משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח שהסכום שלה הוא גבוה ביותר...
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...