Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רפורמת החשמל: כל מה שצריך לדעת

רפורמת החשמל: כל מה שצריך לדעת
קרדיט: freepic

רפורמת החשמל היא תהליך לשינוי מהותי של שוק החשמל והכנסה של ספקיות חשמל חדשות לתעשיית החשמל, על מנת לעודד את התחרות בתחום זה ולהיטיב עם הצרכן, שיכול להינות מהטבות חדשות ומהורדת מחירים בעקבות התחרות.

הרפורמה היא תהליך ארוך שלוקח מספר שנים ונמצא כבר בעיצומו, ובמהלכו נכנסות חברות נוספות, מלבד חברת החשמל, שמספקות חשמל לאזרחי המדינה, והם יוכלו לבחור לאיזה ספק הם רוצים להתחבר.

כבר עכשיו ניתן לבחור ספקית חשמל אחרת מלבד חברת החשמל, אך אנשים רבים מתמהמהים בהחלטה שלהם ובהשוואת המחירים, כיוון שהם מכירים כל חייהם את חברת החשמל ומורגלים לצרוך ממנה את החשמל הביתי.

אך לא תמיד הבחירה בחברת החשמל היא הטובה ביותר עבורכם, כיוון שקיימת תחרות כיום וישנן חברות שמספקות הטבות לפי פרמטרים שונים, יש מסלולים רבים וספקיות שונות שאולי הן יותר משתלמות עבורכם, וכדאי ומומלץ מאוד לבדוק זאת לעומק ולבחור בחוכמה את ספקית החשמל שלכם.

ספקיות החשמל החדשות

קיימות כבר יותר מארבעים חברות שמשתתפות בשוק החשמל ומספקות חשמל למאות ואלפי בתי אב בארץ, ועם הזמן והתקדמות הרפורמה יותר ויותר חברות נכנסות לשוק החשמל ומציעות מסלולים שונים והטבות מגוונות.

בין החברות המוכרות ביותר והגדולות שנכנסו לשוק ניתן למצוא חברות כמו סלקום אנרג'י, בזק חשמל, פרטנר חשמל, אמישרגז חשמל, פזגז חשמל, אלקטרה פאוור, הוט חשמל ואסקו ישראל. החברות הללו יציעו מסלולי חשמל שונים בהתאם לצריכה של כל משק בית, מסלולי חיסכון ללילה ועוד.

כל זאת על מנת שלנו, הצרכנים, יהיה משתלם יותר וזול יותר להשתמש בחשמל ולקבל הטבות והנחות שונות בהתאם לצריכה שלנו, ובמקום תעריף אחיד ללא התחשבות בכמות הצריכה שלנו.

את המסלולים השונים וההטבות השונות אפשר להשוות באתרי החברות, ובאתר 'חשמלית', שם מרוכז כל המידע שיעזור לכם להבין על הרפורמה ומהי החברה הטובה ביותר עבורכם.

אפשר למצוא הטבות כמו חשמל מוזל במהלך הלילה, הנחה על השנים הראשונות בחברה, הנחה על החמשל שצורכים במהלך הסופ"ש ועוד הטבות שוות שמתאימות לאוכלוסיות שונות, כמו אנשים שעובדים מהבית ונמצאים בבית רוב שעות היום ועוד.

מחשבון חשמל

באתר 'חשמלית' תוכלו למצוא את דף מחשבון החשמל, שנועד להתאים עבורכם את המסלולים המשתלמים ביותר בין החברות השונות, לפי צריכת החשמל הממוצעת שלכם ולפי הצרכים שלכם.

המחשבון מספק לכם מידע על כמה כסף אתם יכולים לחסוך ומהן גובה ההטבות שתקבלו בכל חברה, וזו למעשה הדרך הנוחה והיעילה ביותר להשוות בצורה איכותית בין החברות בשוק, ולהבין לאיזו חברה כדאי להתחבר כדי לחסוך הכי הרבה.

למה לי לטרוח כל כך הרבה כדי לעבור ספקית חשמל?

כפי שהוזכר כבר כמה פעמים במאמר, רפורמת החשמל נועדה כדי להקל על הצרכנים ולהוריד את מחירי החשמל, בעזרת פירוק המונופול של חברת החשמל. כמה דקות של עבודה ובירורים יכולים לחסוך לכם המון כסף בכל חודש, ולתרום לעידוד התחרות ולהוצאה לפועל של הרפורמה.

בדיוק כמו שלא הייתם רוצים שתהיה רק חברת סלולר אחת שמספקת חבילה זהה לכולם באותו המחיר, למרות שכל אדם משתמש בצורה שונה במכשיר הסלולרי שלו ויש לו דרישות שונות שקובעות את תעריף החבילה, כך גם צריך להתייחס אל החשמל שאנחנו צורכים ומשלמים עליו.

רפורמת החשמל היא צעד חשוב ומהותי לעבר הורדת מחירים והקלה על יוקר המחייה במדינה, ועידוד תחרות בשוק חשוב שמכורח הנסיבות של תקופת הקמת המדינה, נשאר עד לא מזמן מונופול שלא מיטיב עם הצרכן.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
סוללות פולימר: האנרגיה המתקדמת שמניעה את העתיד
בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ודרישות האנרגיה הופכות לגבוהות...
מה באמת חסר לכם בחוף הים?
אתם שייכים לאותם האנשים שרק מחכים בכל שנה שעונת הרחצה...
איטום גגות בצפון
המטרה של איטום גגות היא להאריך את תוחלת החיים של...
איך לדעת אם מצבר הרכב תקין
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, המצבר הוא אחד מהרכיבים החשובים...
פרקטים בצפון
פרקט (בצרפתית "תא קטן") הוא פסיפס גיאומטרי של חלקי עץ...
למה גם באירוע קטן האוכל צריך להיות נהדר?
אנשים הרבה פעמים טועים וחושבים שאם הם מפיקים אירוע קטן,...
מתי מומלץ לפנות אל שמאי מקרקעין בצפון
שמאות מקרקעין היא תחום מקצועי חשוב שיכול לסייע בקבלת החלטות...
מחפשים רואה חשבון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא
אם החלטתם לעשות שינוי בחייכם ולהפסיק לעבוד בתור שכירים, אתם...
איך לבחור אריזה משתלמת ויעילה עבור משלוח המוצרים שלכם?
בין אם אתם שולחים חבילת יום הולדת לקרוב משפחה או...
איך ניתן לטפל בדיכאון קליני?
עד לפני מספר שנים אנשים שסבלו מדיכאון קליני או ממחלות...
אתם ממש לא צריכים לסבול מהכאב כל הזמן
אולי התחלתם עבודה חדשה או עברתם דירה. פתאום אתם מרגישים...
הרישיון שלכם בסכנה? רק עורך דין לענייני תעבורה בראשון לציון ישמור לכם עליו
רישיון הנהיגה הוא משאב יקר ערך עבור כל אדם כמעט....
איך מתמודדים עם הובלה יחסית קטנה?
מצאתם אחד את השנייה ואתם רוצים לעבור לגור ביחד? כל...
איך בודקים האם מישהו מאזין לי לטלפון?
כאשר אנחנו צופים בסדרות מתח אנחנו נחשפים לכל מיני פעולות...
אלו פיצויים ניתן לתבוע בגין לשון הרע
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
טיפים חשובים שיש לזכור בעת תכנון החופשה לבודפשט
אחרי הטיסה, שום דבר לא משתווה לנסיעה רגועה ומהנה היישר...