פרסום מודעות אבל ימיו כימי המילה הכתובה. אמנם בעבר הרחוק הפרסום הזה כמעט ולא התבצע, בעיקר משום שהמשפחה הגרעינית של הנפטר כמו גם המשפחה מהמעגל השני והשלישי, גרה בסמיכות לנפטר וידעה בתוך זמן קצר מאד את דבר מותו של המנוח.
ייתכן מאד והקביעה הנחרצת של ההלכה היהודית, הגורסת שעל הנפטר להיקבר ביום מותו, באה לאוויר העולם באותם הזמנים. עם זאת, המעבר למקומות מגורים רחוקים ופירוק המסגרות המסורתיות בעקבות תהליכי מודרניזציה ועיור, שינתה את סדר הדברים.
לא עוד קרבה מיידית והעדר מידע ממקור ראשון על אירועים משמעותיים בחיי הקהילה, ובכלל זה מוות במשפחה. פרסום בעיתון בא לחפות, במידה מסוימת, על השינויים הללו והריחוק, שהועצם עוד יותר בהעדר אמצעי תקשורת טכנולוגיים כפי שאנו מכירים היום – ובראש וראשונה הטלפן.

מקומן של מודעות אבל בעיתון היום
נכון להיום, הדרך לפרסם את דבר מותו של אדם מסוים היא פשוטה. מספיק לפרסם את הדבר בקבוצות וואטצאפ משפחתיות או בקרב קבוצות של חברים, על מנת להביא אותה לכלל המשתמשים. לכאורה, אפשר לפרסם בקצרה בפייסבוק, בוואצאפ ועוד כיוצא באלה אמצעי תקשורת. למעשה, מה שקורה הוא שבני המשפחה מתעדכנים בטלפון, אבל מכרים וקרובים אחרים אינם יכולים לדעת את זה. לפיכך, הולך ומתפשט בשנים האחרונות טרנד חדש – פרסום מודעות אבל ברשתות החברתיות, ובעיקר בעיתונים. הפרסום נעשה מטעמי כבוד לנפטר ולמעשיו, או משום הכבוד שרוחשים אליו חברים, עמיתים לעבודה או שותפים עסקיים. בשנים האחרונות הפך הנושא של פרסום בעיתון של מודעות אבל בעיקר לאינדיקציה לשם הטוב של הנפטר.
איך מבצעים פרסום מודעת אבל בעיתון
פרסום מודעות אבל בעיתון מתבצע במדור מיוחד לכך בעיתון שבו מתפרסמות כל מודעות האבל. פרסום המודעה, כמוהו כפרסום מודעה מכל סוג אחר, דורש רכישה של שטח פרסום. ככל ששטח הפרסום גדול יותר, כך המחיר של פרסום בעיתון של מודעת אבל יהיה גבוה יותר. כיוון שהנוסחים של מודעות האבל הם קבועים בדרך כלל, משלם מפרסם המודעה עבור שטח הפרסום. לעיתים קורה שמפרסם המודעה מעוניין בנוסח ייחודי, אבל לרוב גם הנוסחים הללו קרובים למדיי לנוסחים כפי שהם מוכרים כיום. מודעות אבל כוללות מודעה על עצם הפטירה, מודעה של הבעת השתתפות בצער המשפחה או מודעה על אזכרה של הנפטר. אם יש לכם עניין בפרסום מהיר של מודעת אבל בעיתון, אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך..