20 חבילות בשנה, לכל בית – בשנת 2021 הגיעו לישראל 46.6 מיליון חבילות – כמעט 20 חבילות בממוצע לכל משק בית.
כמחצית מהחבילות שהוזמנו מחו"ל ונמסרו על ידי דואר ישראל ב-2021, נאספו על ידי הלקוחות במאות מרכזי המסירה שחברת דואר ישראל מפעילה בעסקים קטנים ברחבי הארץ.
מרכז המסירה שמדורג זו השנה השלישית ברציפות במקום הראשון במספר החבילות שנמסרו בו, הוא בית העסק BuyBay בקריית ים, עם יותר מ-290 אלף חבילות בשנה, 40 אלף חבילות יותר מבשנת 2020.
במקום השני מדורג גם השנה בית העסק "קשקושים" בראשון לציון, עם יותר מ-202 אלף חבילות שנאספו בו על ידי תושבי העיר.
במקום השלישי, חנות המחשבים "פוסט-שופ" בקריית אונו, עם יותר מ-168 אלף חבילות ב-2021.
מספר החבילות שהגיעו לישראל ב-2021 דומה לשנת 2020, בה הגיעו לישראל 46.5 מיליון חבילות, ונמוך מ-2019 בה הגיעו 61.6 מיליון חבילות.
אבל הסיפור הוא לא במספר החבילות, אלא במשקל… מזמינים הרבה יותר – בטונות!
ב-2021 הגיעו לישראל 20,253 טון מוצרים מחו"ל, זינוק של 36% לעומת 14,860 טון בשנת 2020, שנה בה נכנסה לחיינו הקורונה וחווינו האטה ברכישות בחו"ל בהשוואה לשנת 2019, אז הסתכם משקל החבילות ב-16,743 טון.
המשקל הממוצע של חבילה זינק ב-60% בשנתיים, מ-272 גרם ב-2019 ל-435 גרם ב-2021.
מקבלים מהר, אז קונים יותר:
הזינוק במשקל החבילות מושפע בעיקר משתי מגמות מרכזיות, מצד המוכר ומצד הקונה:
אתרי הקניות הגדולים בחו"ל מאחדים פריטים למשלוח אחד, וכבר לא שולחים כל מוצר מ'סל הקניות' באריזה נפרדת.
מצד הצרכן הישראלי, המסירה המהירה של המשלוחים, בתוך ימים בודדים ברגע ההזמנה, תומכת ברכישה של יותר מוצרים יומיומיים כמו ביגוד ומתנות אותם הרוכשים מעוניינים לקבל בסמוך לביצוע הקנייה.
גם ב-2021, כמו ב-2020 וב-2019, החודש בו הגיעו הכי הרבה חבילות מחו"ל במשקל ומספר פריטים הוא חודש דצמבר – עם 4.2 מיליון חבילות במשקל כולל של 2,200 טון. בחודש דצמבר המשקל הממוצע לחבילה עמד על 524 גרם, גבוה ב-20% מהמשקל הממוצע השנתי.
למה מגיעות יותר חבילות בדצמבר מבכל חודש אחר? כנראה בגלל שבחגי הקניות של נובמבר (יום הרווקים הסיני, Black Friday, Cyber Monday) קונים יותר, גם במספר הפריטים וגם במשקל, וההזמנות הגדולות מתחילות להגיע לאחר שבוע-שבועיים לישראל.