Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מקושרים: כל מה שרציתם לדעת על קישורים ולא העזתם לשאול

מקושרים: כל מה שרציתם לדעת על קישורים ולא העזתם לשאול

קישורים הם חלק בלתי נפרד מהאינטרנט בכלל ומעבודתם של מקדמי אתרים בפרט. הם מסייעים לנו לעבור בין דפי אינטרנט ולנוע בתוך רשת המידע הענקית בקלות ולפי רצוננו. עם זאת, עולם בניית הקישורים הוא עולם מורכב וחשוב להבינו לפני שמתחילים בעבודה – על כך במאמר זה

מקושרים: כל מה שרציתם לדעת על קישורים ולא העזתם לשאול

קישורים הם חלק בלתי נפרד מהעולם האינטרנטי ומעולם ה-SEO. הרשת שבה אנחנו מבלים שעות רבות בחיפוש אחר מידע, בקריאת טקסטים, בצפייה בתמונות וסרטונים או בקיום תקשורת עם אנשים אחרים –  מלאה בקישורים, המחברים בין מספר עצום של דפי אינטרנט. הקישורים הללו הם אחד מבסיסי האינטרנט, ובעצם הם מה שהופך אותו לרשת.

הקישורים משמשים את הגולשים למעבר בין דפי אינטרנט, בתוך האתר או בין אתרים שונים. למשל, קריאה של מאמר יכולה להוביל את הגולש ללחיצה על קישור של סרטון באתר אחר, וממנו הוא יעבור לאתר מסחרי באמצעות קישור פרסומי שהוצמד לסרטון. עם זאת, לא רק גולשים עוברים בנתיבים אלו המחברים בין הדפים, גם הרובוטים של מנועי החיפוש עוקבים אחר אותם קישורים על מנת למפות את האינטרנט, לנתח את המידע האינסופי שהוא כולל וליצור אינדקס אתרים מקיף ואיכותי ככל הניתן. זאת הסיבה לכך שכל מי שעוסק בקידום אתרים או נזקק לשירותיו של איש מקצוע בתחום  מבין כבר בהתחלה כי לקישורים איכותיים יש תרומה חשובה להצלחת האתר וכי חשוב להקדיש להם תשומת לב רבה.

מהו פרופיל קישורים?

בפשטות, אפשר לומר שעל מנת שהרובוט של מנוע החיפוש יגיע לבקר באתר שלכם, הוא זקוק לנתיב המוביל אליו. הנתיב הזה יהיה בדרך כלל קישור מאתר אחר שמנוע החיפוש (ואנחנו מדברים בעיקר על מנוע החיפוש של גוגל) כבר מבקר בו באופן קבוע. ככל שלגוגל יהיו יותר נתיבים כאלו אל האתר, כך תגבר תדירות הביקורים שלו בו והוא יבין כי מדובר באתר פופולרי ומוצלח, שכן אם מקשרים אליו, כנראה שיש לכך סיבה טובה. לכך תהיה השפעה חיובית על ציון האיכות שגוגל מעניק לאתר, ציון שהוא גורם מכריע בהצלחתו של האתר – ככל שהוא ייחשב איכותי יותר בעיני גוגל, הוא יוצג במקום גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש הרלוונטיים ויזכה לחשיפה גדולה יותר ולתנועת גולשים משופרת.

אם כך, נראה שהשיטה הטובה ביותר לקדם אתר בדפי תוצאות החיפוש היא ליצור כמה שיותר קישורים אליו, נכון? אז האמת היא שבמקרה הזה, האיכות באמת חשובה יותר מהכמות. כמות גדולה של קישורים לא איכותיים לאתר (מאתרים מפוקפקים, מדפי אינטרנט שהתוכן שלהם לא רלוונטי לנושא הדף המקושר ועוד) עשויה דווקא לפגוע בו, ואפילו אנושות. גוגל מעניש אתרים שפועלים בשיטת קידום כזו ומוריד את דירוגיהם עד כדי העלמה מוחלטת של האתר מדפי התוצאות, וממצב כזה קשה מאוד להתאושש.

והנה אנחנו מגיעים לפרופיל הקישורים, שהוא אחד מעמודי התווך של עבודת מקדם האתרים. מדובר למעשה במאמצים שמושקעים במטרה ליצור קישורים נכנסים איכותיים לאתר, בכמות הנכונה ובאופן הנכון לאתר ולתחום שבו הוא פועל. מקדם אתרים מקצועי יבצע ניתוח לקישורי האתרים המתחרים, יאתר אתרים איכותיים ורלוונטיים שמהם ניתן לקשר לאתר, ייצור קשרים ושיתופי פעולה – וכל זאת על מנת ליצור לאתר קישורים איכותיים ומגוונים שיחזקו את מעמדו.

בשורה התחתונה – דרושים ידע וניסיון על מנת ליצור פרופיל קישורים איכותי ואפקטיבי, ולשם כך מומלץ להיעזר במומחי קידום אתרים. אתם יכולים גם להפוך בעצמכם למומחים בנושא לאחר שתעברו קורס SEO מקיף ורציני, שעליו תוכלו לקרוא כאן https://www.seo-simple.co.il/seo-course

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
סוללות פולימר: האנרגיה המתקדמת שמניעה את העתיד
בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ודרישות האנרגיה הופכות לגבוהות...
מה באמת חסר לכם בחוף הים?
אתם שייכים לאותם האנשים שרק מחכים בכל שנה שעונת הרחצה...
איטום גגות בצפון
המטרה של איטום גגות היא להאריך את תוחלת החיים של...
איך לדעת אם מצבר הרכב תקין
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, המצבר הוא אחד מהרכיבים החשובים...
פרקטים בצפון
פרקט (בצרפתית "תא קטן") הוא פסיפס גיאומטרי של חלקי עץ...
למה גם באירוע קטן האוכל צריך להיות נהדר?
אנשים הרבה פעמים טועים וחושבים שאם הם מפיקים אירוע קטן,...
מתי מומלץ לפנות אל שמאי מקרקעין בצפון
שמאות מקרקעין היא תחום מקצועי חשוב שיכול לסייע בקבלת החלטות...
מחפשים רואה חשבון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא
אם החלטתם לעשות שינוי בחייכם ולהפסיק לעבוד בתור שכירים, אתם...
איך לבחור אריזה משתלמת ויעילה עבור משלוח המוצרים שלכם?
בין אם אתם שולחים חבילת יום הולדת לקרוב משפחה או...
איך ניתן לטפל בדיכאון קליני?
עד לפני מספר שנים אנשים שסבלו מדיכאון קליני או ממחלות...
אתם ממש לא צריכים לסבול מהכאב כל הזמן
אולי התחלתם עבודה חדשה או עברתם דירה. פתאום אתם מרגישים...
הרישיון שלכם בסכנה? רק עורך דין לענייני תעבורה בראשון לציון ישמור לכם עליו
רישיון הנהיגה הוא משאב יקר ערך עבור כל אדם כמעט....
איך מתמודדים עם הובלה יחסית קטנה?
מצאתם אחד את השנייה ואתם רוצים לעבור לגור ביחד? כל...
איך בודקים האם מישהו מאזין לי לטלפון?
כאשר אנחנו צופים בסדרות מתח אנחנו נחשפים לכל מיני פעולות...
אלו פיצויים ניתן לתבוע בגין לשון הרע
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
טיפים חשובים שיש לזכור בעת תכנון החופשה לבודפשט
אחרי הטיסה, שום דבר לא משתווה לנסיעה רגועה ומהנה היישר...