Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחלות שיכולות לפגוע בתפקוד

מחלות שיכולות לפגוע בתפקוד
קרדיט: FREEPIK

כבני אדם, אנו חשופים למחלות שונות לאורך חיינו. חלק מהמחלות קלות ואחריהן אנחנו יכולים לחזור לשגרה ולשכוח שעברנו אותן, אבל מחלות אחרות עלולות להשפיע יותר על התפקוד היום יומי לטווח הארוך. ככל שמתקדמים עם הגיל, הסיכוי לחלות במחלות כאלה הולך וגדל. לא מעט אנשים נאלצים להתמודד עם תופעות שונות לאחר שעברו אירוע מוחי או בעקבות מחלת האלצהיימר.

מה חשוב לדעת על מחלת האלצהיימר

מחלת האלצהיימר היא אחת המחלות המוכרות יותר בעולם הגריאטריה. אלצהיימר פוגע במוח בהדרגה והאנשים הלוקים בו מגלים אט אט שהם מאבדים את היכולת לדבר באופן תקין או לזכור מה עשו בשבוע שעבר או אפילו יום קודם. המחלה גם גורמת לקשיים בשיפוט, ועלולה להוביל למצבי רוח קיצוניים, נדודי שינה ועצבנות. בשלב הסופי של המחלה האדם מאבד את היכולת שלו לזכור או לבצע פעולות קוגניטיביות שונות. כמו כן, ישנו אובדן מוחלט של היכולת לזהות אנשים, גם אלה הקרובים אליו ביותר.

מחלת האלצהיימר מתחילה כאשר תאי העצב במוח מתחילים להתנוון. המחלה עלולה להיגרם מסיבות תורשתיות או מסיבות חיצוניות כמו ניהול אורח חיים בלתי בריא. למרבה הצער, נכון להיום לא קיימת תרופה למחלת האלצהיימר, והטיפול הניתן הוא טיפול תרופתי תומך. לצד זאת, מעודדים את המטופל לשמור יותר על אורח חיים בריא, לבצע פעילות גופנית וגם לתקשר עם הסביבה. לצד זאת, גם בני משפחתו של המטופל מקבלים הדרכה ותמיכה נפשית המסייעת להם להתמודד עם מחלתו של יקירם.

קרדיט: FREEPIK

כשעוברים אירוע מוחי

תופעה נוספת אשר עלולה לפגוע בתפקוד המוח היא אירוע מוחי. אירוע מוחי, או במילים אחרות שבץ, הוא מצב שבו קיימת הפרעה פתאומית בתהליך של אספקת הדם לתאי המוח. האירוע המוחי עלול לגרום לקשיים משמעותיים בדיבור או בהליכה. באפן כללי, קיימים שני סוגים של שבץ מוחי. הראשון הוא אירוע מוחי איסכמי. אירוע זה נגרם על ידי קריש דם אשר חוסם את מעבר הדם אל המוח. בדרך כלל מדובר בתהליך של שקיעת כולסטרול בכלי הדם החוסם את העורקים. האירוע השני הוא אירוע מוחי המורגי. מדובר באירוע נדיר יותר יחסית לאירוע האיסכמי והוא נגרם כתוצאה מדליפת דם מכלי דם המצויים בתוך המוח. בדרך כלל נובע האירוע מלחץ דם גבוה שממנו סובל המטופל, כאשר הוא לא קיבל את הטיפול הראוי נגד התופעה.

אז כיצד ניתן למנוע את הסיכוי להופעת אירוע מוחי? ובכן אחת הדרכים הטובות יותר לעשות זאת היא להפחית את היווצרותם של גורמי הסיכון הידועים דוגמת סוכרת, עישון, כולסטרול גבוה ולחץ דם. חשוב לשמור על אורח חיים בריא ולטפל בבעיות רפואיות שונות על מנת למנוע את הסיכוי להיווצרות קרישי דם במוח שעלולים להוביל לשבץ. אם לא מצליחים לאזן תופעות כמו כולסטרול גבוה או לחץ דם, חשוב להיעזר בתרופות. כמו כן, חשוב להיות מודעים לתסמינים שלפני השבץ, על מנת להבהיל לבית החולים במידת הצורך. התסמינים הבולטים הם תחושת בלבול, דיבור לא ברור, פגיעה בראייה או חוסר יכולת להזיז את הגפיים.

המוצרים שיכולים לעזור בתפקוד היום יומי

כאמור, אלצהיימר או שבץ הן מחלות ותופעות שעלולות לגרום לנזק לטווח ארוך וגם לפגוע בכושר ההתניידות של האדם. לשם כך, האדם המבוגר זקוק לפתרונות ניידות איכותיים על מנת להמשיך ולנהל אורח חיים תקין עד כמה שניתן. חברת נגיש מציעה מגוון רחב של מוצרים אשר יכולים לסייע לאדם להתנייד בחיי היום ויום ולהפוך את החיים שלו לקלים מעט יותר. מבין המוצרים האלה ניתן להזכיר כיסאות גלגלים, מקלות הליכה, רולטורים, כיסאות רחצה, מושבים ניידים לאסלה ועוד. חשוב לבחון את המוצרים האלה כדי לבחור בסופו של דבר את המוצר המתאים ביותר.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
סוללות פולימר: האנרגיה המתקדמת שמניעה את העתיד
בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ודרישות האנרגיה הופכות לגבוהות...
מה באמת חסר לכם בחוף הים?
אתם שייכים לאותם האנשים שרק מחכים בכל שנה שעונת הרחצה...
איטום גגות בצפון
המטרה של איטום גגות היא להאריך את תוחלת החיים של...
איך לדעת אם מצבר הרכב תקין
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, המצבר הוא אחד מהרכיבים החשובים...
פרקטים בצפון
פרקט (בצרפתית "תא קטן") הוא פסיפס גיאומטרי של חלקי עץ...
למה גם באירוע קטן האוכל צריך להיות נהדר?
אנשים הרבה פעמים טועים וחושבים שאם הם מפיקים אירוע קטן,...
מתי מומלץ לפנות אל שמאי מקרקעין בצפון
שמאות מקרקעין היא תחום מקצועי חשוב שיכול לסייע בקבלת החלטות...
מחפשים רואה חשבון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא
אם החלטתם לעשות שינוי בחייכם ולהפסיק לעבוד בתור שכירים, אתם...
איך לבחור אריזה משתלמת ויעילה עבור משלוח המוצרים שלכם?
בין אם אתם שולחים חבילת יום הולדת לקרוב משפחה או...
איך ניתן לטפל בדיכאון קליני?
עד לפני מספר שנים אנשים שסבלו מדיכאון קליני או ממחלות...
אתם ממש לא צריכים לסבול מהכאב כל הזמן
אולי התחלתם עבודה חדשה או עברתם דירה. פתאום אתם מרגישים...
הרישיון שלכם בסכנה? רק עורך דין לענייני תעבורה בראשון לציון ישמור לכם עליו
רישיון הנהיגה הוא משאב יקר ערך עבור כל אדם כמעט....
איך מתמודדים עם הובלה יחסית קטנה?
מצאתם אחד את השנייה ואתם רוצים לעבור לגור ביחד? כל...
איך בודקים האם מישהו מאזין לי לטלפון?
כאשר אנחנו צופים בסדרות מתח אנחנו נחשפים לכל מיני פעולות...
אלו פיצויים ניתן לתבוע בגין לשון הרע
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
טיפים חשובים שיש לזכור בעת תכנון החופשה לבודפשט
אחרי הטיסה, שום דבר לא משתווה לנסיעה רגועה ומהנה היישר...