Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה בין מערכות גילוי לכיבוי אש

מה בין מערכות גילוי לכיבוי אש
קרדיט Canva

הקשר שבין מערכות לגילוי אש ולבין מערכות כיבוי אש הינן הגיוניות ביותר ומאפשרות בעצם העניין לעבוד בסנכרון נפלא ומציל חיים. כאשר מדובר על מערכות של כיבוי אש ומערכות של גילוי אש קודם כל חשוב לדעת כי אם אתם בית עסק אתם מחויבים על חוק להתקין מערכות אלו בבית העסק שלכם. אחת הדרישות לפתיחת עסק מעבר לידע ולאבזור בו אתם רוצים להציג ולשרת בבית העסק שלכם, אתם צרכים גם לדאוג לשלום כל הסובבים אתכם כלומר הלקוחות המצויים בתחום בית העסק שלכם. כך שאם אתם פועלים לפתיחת בית העסק שלכם, אל תשכחו את תקן 1956 לבטיחות אש במכון התקנים. אחרי הכל דרישה לכך תגיע אליכם ממחלקת רישוי העסקים, מחברת הביטוח, מהרשות המקומית או מכיבוי אש. אילו מערכות לגילוי וכיבוי אש קיימות, על כך נענה בהמשך מאמר זה. מוזמנים להמשיך לקרוא את המידע החשוב  הזה.

איזו מערכת מתאימה להתקנה?

כמו שהצלחתם להבין אי אפשר להתחמק מהתקנת מערכות אלו בתוך בית העסק שלכם. בין אם מדובר על תעשייה כבדה או על מקומות היי טק או מרכז מסחרי וחנויות ומשרדים בהם מבלים אנשים בתוך בית העסק שלכם, אתם מחויבים להתקין מערכות אלו. השאלה היא איזו מערכת מתאימה לבית העסק שלכם ובכלל אילו מערכות גילוי וכיבוי קיימות, הינה לפניכם:

  • מערכות כיבוי אש- כאשר מדברים על מערכות כיבוי אש ישנן שלוש מערכות כיבוי שכאלה אשר פועלות באופן אוטומטי כאשר מתחילה לפרוץ שריפה  בבית העסק שלכם. בין שלושת מערכות כיבוי אלו נמנים מערכת כיבוי באמצעות ספרינקלרים, מערכות כיבוי שנייה הינה באמצעות גז ומערכת כיבוי אש השלישית הינה באמצעות ארוסול. כאדר מטרתן של שלושת מערכות אלו וכל אחת  בנפרד היא להבחין באמצעות החיישנים את התלקחות האש, להתריע על כך ובמקביל לכבות את ההתלקחות לפני שתצא לגמרי מכלל שליטה
  • מערכות גילוי אש– כאשר מדובר על מערכות אלו מדובר על חמש אמצעים בהם ניתן לגלות באמצעות מערכות אלו המצאות של מקור התלקחות אש. התקנת מערכות אלו הינה על פי תקן 1220. בתוך מערכות גילוי אלו מצויים כאמור חמש דרכים לגילוי אש באמצעות גלאי עשן המזהים את העשן היוצא בעת השריפה, גלאי חום כאשר פורצת שריפה, גלאי להבה המזהה את האור היוצא מתוך האש, גלאי פחמן חד חמצני שיוצא מתוך השריפה. בנוסף לגלאים אלו התקנת לחצן שריפה ידני הוא יעיל במיוחד משום שהוא ניתן לפעולה על ידי בני אדם שמזהים את דבר השריפה ובאמצעות לחיצה על אותו לחצן שריפה, ניתן להזהיר את שאר האנשים המצויים באותו חלל. דרך נוספת של גילוי אש היא באמצעות רכזת שהינו התקן אלקטרוני המצוי בתוך המערכת לגילוי אש ומתריע על כך בשעת הצורך

סיכום דבר

כאשר בדרכם להקמת בית העסק שלכם, מלבד עיצוב ותכנון אופי בית העסק שלכם, אתם מחויבים לשמור גם שלום הלקוחות שלכם ושלום הסביבה בה אתם מצויים. על פי חוק תקן 1956 אתם מחויבים להתקין מערכות לגילוי וכיבוי אש. דרישה זו מגיע ממספר מקומות כמו חברות הביטוח, המועצה המקומית, כיבוי אש וממחלקת רישוי העסקים. מה עושים? מקבלים הדרכה צמודה כיצד יש להתקין מערכות אלו וכיצד להשתמש בהן ברגע האמת. חברת שלהבת כיבוי אש הפועלת מזה – 30 שנים מספקת את כל השירותים ההכרחיים והנדרשים לבית העסק שלכם. כנו כבר עתה לאתר החברה והזמינו מערכת לכיבוי וגילוי אש בהקדם.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
סוללות פולימר: האנרגיה המתקדמת שמניעה את העתיד
בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ודרישות האנרגיה הופכות לגבוהות...
מה באמת חסר לכם בחוף הים?
אתם שייכים לאותם האנשים שרק מחכים בכל שנה שעונת הרחצה...
איטום גגות בצפון
המטרה של איטום גגות היא להאריך את תוחלת החיים של...
איך לדעת אם מצבר הרכב תקין
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, המצבר הוא אחד מהרכיבים החשובים...
פרקטים בצפון
פרקט (בצרפתית "תא קטן") הוא פסיפס גיאומטרי של חלקי עץ...
למה גם באירוע קטן האוכל צריך להיות נהדר?
אנשים הרבה פעמים טועים וחושבים שאם הם מפיקים אירוע קטן,...
מתי מומלץ לפנות אל שמאי מקרקעין בצפון
שמאות מקרקעין היא תחום מקצועי חשוב שיכול לסייע בקבלת החלטות...
מחפשים רואה חשבון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא
אם החלטתם לעשות שינוי בחייכם ולהפסיק לעבוד בתור שכירים, אתם...
איך לבחור אריזה משתלמת ויעילה עבור משלוח המוצרים שלכם?
בין אם אתם שולחים חבילת יום הולדת לקרוב משפחה או...
איך ניתן לטפל בדיכאון קליני?
עד לפני מספר שנים אנשים שסבלו מדיכאון קליני או ממחלות...
אתם ממש לא צריכים לסבול מהכאב כל הזמן
אולי התחלתם עבודה חדשה או עברתם דירה. פתאום אתם מרגישים...
הרישיון שלכם בסכנה? רק עורך דין לענייני תעבורה בראשון לציון ישמור לכם עליו
רישיון הנהיגה הוא משאב יקר ערך עבור כל אדם כמעט....
איך מתמודדים עם הובלה יחסית קטנה?
מצאתם אחד את השנייה ואתם רוצים לעבור לגור ביחד? כל...
איך בודקים האם מישהו מאזין לי לטלפון?
כאשר אנחנו צופים בסדרות מתח אנחנו נחשפים לכל מיני פעולות...
אלו פיצויים ניתן לתבוע בגין לשון הרע
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
טיפים חשובים שיש לזכור בעת תכנון החופשה לבודפשט
אחרי הטיסה, שום דבר לא משתווה לנסיעה רגועה ומהנה היישר...