Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טעויות נפוצות בעת בחירת הטלוויזיה לבית

טעויות נפוצות בעת בחירת הטלוויזיה לבית
צילום פיקסלס

קופסת הפלא, הטלוויזיה, כבר מזמן הפכה למכשיר שיש אותו לא רק בכל בית, אלא גם כמעט בכל חדר. המגוון הרחב והמחירים הנוחים לכל כיס, מעודדים אנשים לרכוש מסכים בגדלים שונים כמעט לכל חללי הבית.

לקוחות רבים רוכשים את מה שמוצא חן בעיניהם, או טרנדי ומדליק ולאו דווקא את מה שהם צריכים או מה שמתאים להם לחדרים וחשוב מאוד להבין כי מאחר שיש מבחר עצום יש גם חשיבות לבחירה הנכונה.

טעויות נפוצות בעת בחירת הטלוויזיה לבית

הגודל הנכון מוסיף המון!

בראש ובראשונה, אחד הדברים שאנשים טועים בו לא מעט, הוא בבחירת המסך הרצוי לחלל בו הטלוויזיה תהיה בשימוש. הכוונה, בחירת מסך גדול מידי לחדר קטן או לחלופין מסך קטן לחלל גדול, פוגמים באופן מוחלט באיכות הצפייה ובחוויה.

לכן, חשוב מאוד בין אם רוכשים טלוויזיה חכמה או כל סוג אחר, לבחון את החלל והחדר בו היא תהיה ממוקמת וכמובן את הצורך והצופים העיקריים, וגם אז מומלץ לרכוש בהתאם להמלצות המומחים.

הבחירה בגודל המסך נמדדת באינץ', יחידת מידה לאורך השווה ל־2.54 סנטימטרים, ומסומנת בסימן גרשיים כפולים ( (″מימין למספר. המומחים של סלטק מתייחסים לגודל של חדרים סטנדרטיים כאשר מרחק הישיבה בהם נע בין 1.5 ומעלה. מומלץ מאוד להתאים את המסך למרחק כך שמרחק צפייה של 2 – 1.5 מטרים מומלץ טלוויזיה בגודל ″20″- 27. מרחק של 3-2 מטרים, מסך בגודל ″32 -″37, חללים גדולים יותר של בסביבות ה- 5 מטרים מומלץ מסך של סביב ה- ″45. מרחבים גדולים יותר, חדרי הדרכה או אולמות מומלץ להתקין מסך רחב מעל ″50 ועד אפילו ″100.

הרבה מאוד לקוחות נשאבים אחר הקסם של המסך הגדול ולא בודקים האם הוא מתאים ובכך נפגמת גם הרזולוציה והאיכות של הצפייה. הרזולוציה שהיא מספר הפיקסלים שיש בכל מסך, אינה זהה בין כל הגדלים ובין כל המותגים. ככל שיש יותר נקודות פיקסל כך המסך טוב יותר ומציג תמונה איכותית וממוקדת יותר, מסך גדול מחייב רזולוציה ותצוגת פיקסל גבוהה ובדיקת הרזולוציה המקסימלית היא קריטית להבטחת החוויה.

טעות נוספת שעלולה להתרחש בעת הרכישה של טלוויזיה חכמה או כל סוג אחר של מסך, היא חוסר מודעות לברק העלול להיות במסכי ה- LED. במידה ואין מנוס מלהתקין את הטלוויזיה מול מקור, עלולה להתקיים השתקפות שתפריע לאיכות הצפייה.

לא על הטרנד לבדו

כל רכישה מחושבת חייבת להתעלם מהטרנד ולהיות מותאמת לצורך, לאפשרויות ולתקציב. לכן גם אם מאוד רוצים לנהור אחרי טרנד כזה או אחר, כמו טלוויזיית D3  או מסך קעור, יש להבין את ההשלכות. מסך תלת מימד אינו מתאים לכל אחד, גיימרים, חובבי סרטים ובעיקר בעלי ילדים ייהנו ממנו, אחרים ישלמו הרבה על לא כלום. או למשל, מסך קעור אמנם מעניק עומק ועושר לתמונה, אך יש לו גם השתקפות גבוהה יחסית מהמסך, כמו כן חייבים להתקין אותו בגובה עיניים על מנת ליהנות מיתרונותיו ועוד.

עוד בנושא טרנדים חשוב להבין שלא כל מסך מתאים לכל שימוש, למשל הרבה הורים מתלהבים מהרעיון לאבזר את ילדיהם במסך בחדר המשחקים ובכך לאפשר להם עצמם לראות בלי הפרעות, את הסדרות שלהם או חדשות. אך מסכים יקרים מידי, מסובכים או מסורבלים לא יהיו אפקטיביים במיוחד.

יש את אלה שלא הבינו כי הטלוויזיה אינה עוד רק מדורת השבט המשפחתית, אלא נקודות הניהול הביתית, טלוויזיה חכמה מהווה מרכז הבידור, הסאונד, המידע ואפילו המקום לשבת ולראות תמונות מהטיול המשפחתי והיא חוסכת זמן ומשאבים ורכישה של מסך מחשב, מקרן ועוד.  למידע נוסף אתם מוזמנים להתייעץ עם מומחי הבית של סלטק ולקבל הסבר על הטלוויזיה המתאימה לצורך, למיקום ולתקציב.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
סוללות פולימר: האנרגיה המתקדמת שמניעה את העתיד
בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ודרישות האנרגיה הופכות לגבוהות...
מה באמת חסר לכם בחוף הים?
אתם שייכים לאותם האנשים שרק מחכים בכל שנה שעונת הרחצה...
איטום גגות בצפון
המטרה של איטום גגות היא להאריך את תוחלת החיים של...
איך לדעת אם מצבר הרכב תקין
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, המצבר הוא אחד מהרכיבים החשובים...
פרקטים בצפון
פרקט (בצרפתית "תא קטן") הוא פסיפס גיאומטרי של חלקי עץ...
למה גם באירוע קטן האוכל צריך להיות נהדר?
אנשים הרבה פעמים טועים וחושבים שאם הם מפיקים אירוע קטן,...
מתי מומלץ לפנות אל שמאי מקרקעין בצפון
שמאות מקרקעין היא תחום מקצועי חשוב שיכול לסייע בקבלת החלטות...
מחפשים רואה חשבון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא
אם החלטתם לעשות שינוי בחייכם ולהפסיק לעבוד בתור שכירים, אתם...
איך לבחור אריזה משתלמת ויעילה עבור משלוח המוצרים שלכם?
בין אם אתם שולחים חבילת יום הולדת לקרוב משפחה או...
איך ניתן לטפל בדיכאון קליני?
עד לפני מספר שנים אנשים שסבלו מדיכאון קליני או ממחלות...
אתם ממש לא צריכים לסבול מהכאב כל הזמן
אולי התחלתם עבודה חדשה או עברתם דירה. פתאום אתם מרגישים...
הרישיון שלכם בסכנה? רק עורך דין לענייני תעבורה בראשון לציון ישמור לכם עליו
רישיון הנהיגה הוא משאב יקר ערך עבור כל אדם כמעט....
איך מתמודדים עם הובלה יחסית קטנה?
מצאתם אחד את השנייה ואתם רוצים לעבור לגור ביחד? כל...
איך בודקים האם מישהו מאזין לי לטלפון?
כאשר אנחנו צופים בסדרות מתח אנחנו נחשפים לכל מיני פעולות...
אלו פיצויים ניתן לתבוע בגין לשון הרע
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
טיפים חשובים שיש לזכור בעת תכנון החופשה לבודפשט
אחרי הטיסה, שום דבר לא משתווה לנסיעה רגועה ומהנה היישר...