Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפסיכולוגיה של האושר – ללמוד פסיכולוגיה חיובית

הפסיכולוגיה של האושר – ללמוד פסיכולוגיה חיובית
קרדיט תמונה: pexels

האושר הוא מצב אחריו אנשים רבים רודפים. בתחום הפסיכולוגיה, חקר האושר הביא ליצירתה של הפסיכולוגיה החיובית. זהו זרם המתמקד בהבנה והעצמה של האושר של האדם. פסיכולוגיה חיובית נלמדת במהלך התואר לפסיכולוגיה והיא מציעה תובנות מרתקות אודות הטבע של האושר, כיצד ניתן להגביר אותו ועוד. במאמר זה, נחקור את הפסיכולוגיה של האושר וכיצד ונבין אילו נושאים נלמדים במהלך התואר, המאפשרים את ההבנה המעמיקה של זרם זה.

פסיכולוגיה חיובית

פסיכולוגיה חיובית היא תחום שנוצר במהלך המאה העשרים. תחום זה מציב אתגר בפני הפסיכולוגיה המסורתית המתמקדת באבחון וטיפול בהפרעות נפשיות. במקום, הוא מתמקד בחקר ההבנה של מרכיבים אשר מסייעים לאדם לשגשג ולהשיג שביעות רצון בחייו. הנה מספר תובנות מסקרנות אותן ניתן ללמוד במהלך לימודי פסיכולוגיה חיובית.

זרם טיפולי זה מכיר בכך שהאושר הוא חוויה אינדיבידואלית. למעשה, מה שמביא אושר לאדם אחד, לא בהכרח יביא אושר לאדם אחר. המחקרים בתחום זה שמים דגש על החשיבות של תפיסה אישית וערכים אישיים, ליצירת הגדרה אישית של אושר.

מהם המרכיבים של האושר?

פסיכולוגיה חיובית לרוב מפרקת את מרכיבי האושר לשלושה מרכיבים. ראשית, ישנה החוויה של רגשות חיוביים כמו שמחה, הכרת תודה ואהבה. המרכיב השני הוא יצירה של מעורבות בחיים. כלומר, הימצאות ברגע כדי לאפשר לאדם לחוש את החוויה החיובית במלואה. לבסוף, ישנו מרכיב המשמעות. יצירה של מטרה תוביל לתחושה של הגשמה עצמית, התורמת לתחושת האושר.

ישנה גם משמעות גדולה ביצירת מערכות יחסים חיוביות. בני אדם הם יצורים חברתיים, לכן קשרים חיוביים יכולים לתרום להגברת תחושת האושר. יצירת קשרים עמוקים עם חברים, בני משפחה ופרטנרים רומנטיים, יוצרת תחושה של שייכות.

בנוסף, ישנה גם חשיבות לשימוש בתכונות חיוביות וחוזקות. באמצעות זיהוי של התכונות החיוביות של המטופל, ניתן לרתום את היכולות הללו כדי להגדיר מטרות ממשיות ולחוש אושר אמיתי.

למידת הפסיכולוגיה החיובית בתואר לפסיכולוגיה

הפסיכולוגיה החיובית היא לא רק תחום מחקר, היא גם חלק בלתי נפרד מלימודי תואר בפסיכולוגיה. מי ששואף להפוך למטפל, זוכים להזדמנות להכיר לעומק את זרם הטיפול הזה, בו הם יוכלו להיעזר בדרכם המקצועית. אם כן, ישנה חשיבות רבה ללמידת הזרם הזה במהלך לימודי התואר.

במהלך לימודי התואר, הסטודנטים יחשפו למאפייני התחום. הם ילמדו כיצד להרחיב את אופקיהם אל מעבר לזרמים המסורתיים. כך למעשה הסטודנטים יכולים לפתח גישה הוליסטית לטיפול, השואבת השראה ממגוון זרמים. באמצעות רכישת הכלים הללו, יהיה ביכולתם בהמשך הדרך להתאים בצורה הטובה ביותר את אופן הטיפול למטופל ולצרכיו.

במסגרת של טיפול פסיכולוגי קליני יש מקום רב לשילוב של הגישה ומאפייניה. מי שמעוניין להמשיך בנתיב הטיפול, יכול ללמוד כיצד ליישם את היסודות של הפסיכולוגיה החיובית כדי לסייע למטופלים לבנות נחישות, לנהל לחצים בצורה חיובית וליהנות מתחושת אושר מוגברת. כישורים אלה הם חיוניים לשיפור הבריאות הנפשית ולמניעת מתחים.

כמו כן, השימוש בשיטה זו יכול לסייע ביצירה קשרים טיפוליים חזקים יותר. מטפלים אשר משלבים את הגישה בעבודתם יכולים להעניק למטופליהם מעטפת הוליסטית יותר של טיפול. ניתן להשתמש בגישה כדי להגביר את תחושת האושר לא רק בחיים הפרטיים, אלא גם במסגרת מקום העבודה.

בזכות למידה של מחקרים בתחום, יכולים הסטודנטים להתעדכן בתובנות חדשות הבוחנות את התחום. ככלל, במהלך התואר לומדים הסטודנטים כיצד לקרוא מחקרים וכיצד ליישם את המסקנות המוצגות בעבודתם. בסופו של דבר, מטפל אשר ממשיך להעשיר את עצמו לכל אורך הקריירה שלו, יכול להציע למטופליו טיפול טוב יותר.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
סוללות פולימר: האנרגיה המתקדמת שמניעה את העתיד
בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ודרישות האנרגיה הופכות לגבוהות...
מה באמת חסר לכם בחוף הים?
אתם שייכים לאותם האנשים שרק מחכים בכל שנה שעונת הרחצה...
איטום גגות בצפון
המטרה של איטום גגות היא להאריך את תוחלת החיים של...
איך לדעת אם מצבר הרכב תקין
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, המצבר הוא אחד מהרכיבים החשובים...
פרקטים בצפון
פרקט (בצרפתית "תא קטן") הוא פסיפס גיאומטרי של חלקי עץ...
למה גם באירוע קטן האוכל צריך להיות נהדר?
אנשים הרבה פעמים טועים וחושבים שאם הם מפיקים אירוע קטן,...
מתי מומלץ לפנות אל שמאי מקרקעין בצפון
שמאות מקרקעין היא תחום מקצועי חשוב שיכול לסייע בקבלת החלטות...
מחפשים רואה חשבון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא
אם החלטתם לעשות שינוי בחייכם ולהפסיק לעבוד בתור שכירים, אתם...
איך לבחור אריזה משתלמת ויעילה עבור משלוח המוצרים שלכם?
בין אם אתם שולחים חבילת יום הולדת לקרוב משפחה או...
איך ניתן לטפל בדיכאון קליני?
עד לפני מספר שנים אנשים שסבלו מדיכאון קליני או ממחלות...
אתם ממש לא צריכים לסבול מהכאב כל הזמן
אולי התחלתם עבודה חדשה או עברתם דירה. פתאום אתם מרגישים...
הרישיון שלכם בסכנה? רק עורך דין לענייני תעבורה בראשון לציון ישמור לכם עליו
רישיון הנהיגה הוא משאב יקר ערך עבור כל אדם כמעט....
איך מתמודדים עם הובלה יחסית קטנה?
מצאתם אחד את השנייה ואתם רוצים לעבור לגור ביחד? כל...
איך בודקים האם מישהו מאזין לי לטלפון?
כאשר אנחנו צופים בסדרות מתח אנחנו נחשפים לכל מיני פעולות...
אלו פיצויים ניתן לתבוע בגין לשון הרע
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
טיפים חשובים שיש לזכור בעת תכנון החופשה לבודפשט
אחרי הטיסה, שום דבר לא משתווה לנסיעה רגועה ומהנה היישר...