בעלי חברות ועסקים כבר מזמן הפנימו את העובדה שחנות מקוונת היא חלק בלתי נפרד מעסק מצליח ועדכני. קיימות פלטפורמות רבות לבניית חנות מקוונת, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. לפניכם סקירה קצרה של מספר פלטפורמות פולאריות בישראל לבניית חנות מקוונת.
שופיפיי
שופיפיי החלה את דרכה כאשר הוקמה על ידי חברת סנואו בורד שנזקקה לחנות מקוונת איכותית למכירת מוצריה ברשת, ומאז הפכה לפלטפורמה מובילה להקמת חנויות וירטואליות איכותיות. שופיפיי מתאימה למכירת כל מוצר, ומאפשרת גמישות מירבית באמצעי התשלום. תוכלו להקים חנות בכוחות עצמכם ללא ידע טכני או הבנה בתכנות, אך בכדי ליהנות מכל יתרונות המערכת מומלץ להיעזר באיש מקצוע לצורך ההקמה. לאחר הקמת החנות התפעול פשוט וקל, ולא יחלוף זמן רב עד שתרגישו שהחנות היא חלק טבעי מהעסק שלכם. החנות ממוקמת על השרתים של שופיפיי, היתרון בכך הוא שתחזוקת החנות כולל עדכונים שוטפים נעשית על ידי שופיפיי, החיסרון הוא שאם אתם רוצים לעבור לפלטפורמה אחרת, החנות נשארת בשופיפיי ולא עוברת איתכם. כמו כן, יש לקחת בחשבון שבמקורה הפלטפורמה מותאמת לשפה האנגלית וכדי שהחנות תפנה לדוברי עברית נדרשת התאמה.
וויקס
וויקס היא פלטפורמה ידידותית למשתמש הן מבחינת התפעול וההקמה, והן מבחינת העלויות. בוויקס תוכלו בקלות יחסית ובעלות נמוכה להקים לעצמכם חנות מקוונת גם אם אין לכם ידע בתכנות ובניית אתרים. הפלטפורמה מציעה מגוון אפשרויות עיצוב מעודכנות כולל תבניות, טקסטים ותמונות, כלי מכירה ואפשרות לראות כיצד כל שינוי יתבטא בחנות. כמו כן, וויקס מכילה כלי SEO מובנים ומערכת ניהול מצוינת והכול בעלות נמוכה ומשתלמת. עסקים שעובדים בעיקר עם לקוחות ישראליים צריכים לקחת בחשבון שוויקס מבוססת אנגלית. חסרונותיה של וויקס הם שהיא מבוססת אנגלית, אינה מאפשרת העלאת מספר מוצרים גדול באותה עת, חסרים בה פיצ'רים מתקדמים, ומערכת ניהול המלאי אינה משוכללת.
קונימבו

קונימבו היא פלטפורמה בפיתוח ישראלי המציעה ללקוחותיה מעטפת שירותים מלאה לעיצוב, ניהול ותחזוקה של חנויות מקוונות. כיוון שהפלטפורמה הוקמה על ידי ישראלים היא מותאמת לעבודה בעברית, מה שמונע בעיות העלולות לנבוע מן המעבר מאנגלית לעברית. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של אפשרויות ותכונות מתקדמות לעיצוב וניהול החנות הוירטואלית שלכם, וייתכן שתידרשו לזמן מה בכדי להכיר אותה על בורייה, אך שווה להתאזר בסבלנות, שכן ברגע שתלמדו להכיר את המערכת תיהנו מחנות וירטואלית איכותית, מתקדמת והכי חשוב – אפקטיבית.
לבחור נכון
חנות וירטואלית טובה היא נכס לכל עסק. החנות מאפשרת לכם לחשוף את מוצריכם לקהל לקוחות רחב, לפרסם מוצרים חדשים, לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם. לפני שאתם בוחרים פלטפורמה להקמת חנות וירטואלית, שאלו את עצמכם:
- האם יש לכם זמן ומשאבים להשקיע בעיצוב וניהול החנות בעצמכם.
- מה התקציב שיש לכם להקמת החנות.
- מה נפח המכירות וקהל היעד שלכם.
בחרו את הפלטפורמה שתספק לכם את החנות הטובה והמתאימה ביותר עבור העסק שלכם, בהתאם לקהל היעד, משאבי האנרגיה, הכסף והזמן שיש בידיכם.