Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עין זיוון – קיבוץ מלא באטרקציות

עין זיוון – קיבוץ מלא באטרקציות
חדרי אירוח עין זיוון צילום עדי פרץ

שלל האטקרציות בקיבוץ עין זיוון ברמת הגולן החל מסדנת שוקולד ב"דה-קרינה" או קטיף בבוסתן "בראשית" המניב פרי כ-7 חודשים בשנה ועד סיור טעימות ב"יקב פלטר" בשילוב של רכיבה על סוסים אל תוך השקיעה עם "נקודת חן". 

כפר הנופש עין זיוון

איכות החופשה לרוב תלויה במקום בו ישנים בסופו של יום גדוש טיולים ופעילויות. לכן בעין זיוון השקיעו בעיצוב החדרים כך שיישרה אווירה של שקט, שלווה ונוחות. החדרים בכפר הנופש משקיפים אל הר אביטל ומצויים בין מרחבים ירוקים, תחת עצי אלון עתיקים המצלים עליהם. בכפר הנופש קיימות שלוש אופציות ללינה והחדרים עברו שיפוץ מקיף מקצה אל קצה שמציע למתארחים עיצוב נקי, נינוח ונעים לעין. כך למשל, ניתן ליהנות מבקתות הבוסתן המפנקות, שנבנו רק לאחרונה ונמצאות במתחם מרוחק מעט מהחדרים שחודשו. הבקתות מתאימות למשפחות בנות 6-7 נפשות ובכל בקתה יש חדר שינה, קומת גלריה גבוהה בה ניתן לעמוד ויכולים לישון בה שני ילדים. בבקתה יש סלון ובו ספה נפתחת, מטבחון מאובזר הכולל מכונת אספרסו וקמין עם אש, שמעניק תחושת חו"ל ומלא חמימות כראוי לימי הערב הקרירים בגולן. הכי רומנטי שיש. אופציה נוספת שקיימת למתארחים בכפר הנופש היא בקתות הדובדבן החמימות, שמתאימות לזוגות או למשפחות עם ארבעה ילדים לכל היותר. בקומת הכניסה של הבקתה נמצאים מטבחון, פינת אוכל ופינת ישיבה נוחה. המיטה הזוגית נמצאת בחלל הפתוח ולצידה ג'קוזי וחדר סאונה פרטי. פינוק כבר אמרנו? הילדים נהנים מקומת גלריה נמוכת תקרה המאובזרת במזגן ובטלוויזיה נוספת. ובכלל, חוויה נהדרת עבור ילדים שמקבלים ממש חלל משלהם, רחוקים מההורים. גם הם בנופש, וגם הם מקבלים חוויה בלתי נשכחת. חדרי הכרמים בכפר הנופש, עוצבו מחדש בקו מוקפד להפליא, ומתאימים לזוגות או לשלושה מבוגרים או משפחות עם עד שני ילדים קטנים. אלו שיבחרו ביחידה משפחתית יקבלו שני חדרי שינה עם דלת מקשרת ביניהם. ובכל חדר ישנן פינות ישיבה קטנות ומופלאות בפנים וגם בחוץ.

חדרי אירוח עין זיוון צילום עדי פרץ
חדרי אירוח עין זיוון צילום עדי פרץ

בכל החדרים עומדים לרשות המתארחים פינת קפה, מקרר קטן, מיקרוגל, כירה חשמלית, צלחות, כוסות וסכו"ם. אם רוצים לבשל, מביאים מהבית סירים ומחבתות. בכל החדרים כמובן יש שירותים ומקלחת. וניתן להזמין עיסויים וטיפולים בחדר על ידי מטפלים מקומיים, זאת בתיאום מראש.

השהות בכפר הנופש כוללת ארוחת בוקר, כניסה לבוסתן ולבריכת השחייה בעונה, רק צריך להביא מגבות לבריכה מהבית.

יקב בהט

עופר בהט במשך שנים עבד כמתמחה בשימור ובקירור פרי. עד אותו יום בו לקוח שכח אצלו בחדר הקירור משטח ענבים שמצא את דרכו למחסן קטן ליד ביתו של עופר. כך יצא עופר לדרך, עם ציוד שאול וענבים משובחים של צפון הגולן, והחל בתהליך לימוד הפקת יין, כשלצד זה ייצר ליקרים בטעמים שונים ומיוחדים.

כשחש בטוח בתוצרים פתח בר יין מעוצב ומקסים אשר קיר אחד שלו משקיף לחדר חביות והקיר שמולו ספון עץ ומרופד בעשרות בקבוקים של יינות אדומים ולבנים וליקרים בטעמי דובדבן, אוכמניות, פסיפלורה, ריבת חלב, שוקולד מריר קפה ועוד. את ליקר הדובדבן למשל, יספר עופר כי הוא מייצר מהדובדבנים המשובחים הגדלים בבוסתן.

אפשר לשבת בשעת בין ערביים, לגלגל יין וליקר על הלשון, לנשנש גבינות ומעדנים משובחים, שאת כולם אפשר לרכוש במעדניה שבמקום, ליהנות ממוסיקה נעימה ולהיכנס לשיחה נינוחה עם עופר, שיספר בעיניים בורקות על התחביב שהפך למקצוע וניכר בו שהוא כל כך אוהב את הבחירה הזו.

אפשר לשלב גם סיור אשר כולל הכרות עם תהליך הפקת היין ובעונת הבציר ניתן גם לבקר בכרמים הסמוכים ליקב.

לילדים מוצעת סדנת ביקבוק, ללא אלכוהול כמובן, אשר כוללת סיור מודרך ביקב, היכרות עם תהליך הפקת היין, מילוי ופיקוק הבקבוק עם פקק שעם על-ידי הילדים, ציור על תווית אישית, והדבקתה.

הסדנה מיועדת לילדים מעל גיל 3, בהזמנה מראש.

עלות הסדנה – 35 ₪ לילד

שעות פעילות: א’-ה’ 10:00-17:00 ו’ וערבי חג 10:00-14:30

יצירת קשר: 04-6993710

בסמוך ליקב בהט ממוקמת פיצה וינו, הנאפית בתנור על אבן ועשויה מחומרים וגבינה איכותיים.

שעות פעילות: בימי חול- 11:00-24:00

יצירת קשר- 1700-500-045

תכשיטי מיזה

לעזוב את אזור המרכז ולעלות צפונה כחלק משינוי בחיים הוא דבר שמאפיין חלק מבעלי העסקים בעין זיוון, אבל לעשות זאת ולמכור את המוצרים בכל העולם, מסטודיו קטן בקיבוץ – זו בהחלט הפתעה.

דברת ואייל, בן זוגה הם מעצבי תכשיטים, שהחליטו לפרוש מהמרוץ העירוני ולעלות צפונה. הם פתחו בעין זיוון סטודיו קטן ומרכז מבקרים אשר מציג את התכשיטים שמעצבת דברת בעוד במשרד שמאחור מתפעל אייל מערכת שיווק אינטרנטית ומוציא משלוחי תכשיטים לרחבי הגלובוס.

הסטודיו של מיזה נמצא בבניין סורי לשעבר ששופץ ועוצב בעץ טבעי. התכשיטים מיוצרים בעבודת יד מקומית ומשלבים קמעות וסמלים שונים, מגוון שזירות בחוטי שעווה, עור ומתכות מסוגים שונים.

התכשיטים, שנועדו לעורר מודעות מייצגים את הפילוסופיה של סנקה כי "מזל קורה כשמודעות פוגשת מוכנות".

שעות פעילות: ימים א’-ה’ 09:00-17:00, יום ו’ 10:00-14:00

יצירת קשר: 04-6440660

ג'יפיאס טיולי ג'יפים

יגאל אוהב את הגולן ומאוד אוהב לפנק ובעיקר לבשל ולהכין ארוחות מיוחדות לכל טיול או אירוע. הוא מנווט את מטייליו בין הבוסתנים ושרידי כפרים עתיקים ותילים לתצפיות עוצרות נשימה על נופים ועל בעלי חיים. באלה הוא מתבל סיפורי היסטוריה ופולקלור ומפיק ארוחות פוייקה מיוחדות על מדורה בשטח, ארוחות רומנטיות מפתיעות או כיבוד קל לצד תה מצמחים שנקטפים בשדות.

הוא מציע מגוון אפשרויות: טיול ג'יפים רומנטי עם ארוחת שף בשטח בן 4 שעות, טיול זריחה מרהיב בן כשעתיים, שעתיים של טיול שקיעה וספארי לילה עם תצפית על בעלי חיים כמו זאבים, חזירי בר, שועלים ותנים, דורבנים קיפודים ואיילות וטיול יום בן 3 שעות לשמורות הטבע, למטעים ולכפר הדרוזי צורימן.

יצירת קשר: יגאל 052-3420543

חאן עין זיוון

חאן עין זיוון שוכן בלב מטעי עין זיוון למרגלות הר אביטל, מרוחק כ- 3 ק"מ מהקיבוץ ומשקיף לנופיו של עמק הבוסתנים המופלא. לחאן ארבעה מבנים סוריים עתיקים, ומספר הלנים המקסימאלי במתחם הינו 60 איש. אפשר ליהנות מלינה קבוצתית ומשפחתית במחיר שווה לכל נפש, בחדרים גדולים ומרווחים שמחוממים בחורף וממוזגנים בימי הקיץ. כל קבוצה של שמונה אנשים ומעלה מקבלת חדר, בו נמצאות מיטות עם מצעים, שמיכות וכריות נקיים, את המגבות יש להביא מהבית. המטבח, השירותים והמקלחת נמצאים מחוץ לחדרים ומשרתים את יושבי המתחם. במטבח יש כלי בישול, מקררים וגז, ובחוץ ניתן ליהנות מפינות ישיבה, מתקני מנגל, מתקן לפוייקה, מקום מסודר להצתת מדורה וסאג' להכנת פיתות.

לרשותם של המתארחים שלל של אטרקציות בעין זיוון והסביבה. החל מסדנאות שוקולד ועד למסלולי טיול מומלצים במרחק נגיעה מהחאן. כדאי לזכור כי עין זיוון שוכנת בצפון רמת הגולן בגובה של כ- 1,000 מטר ולהצטייד בלבוש חם לשעות הערב.

מחיר: 150₪ לאדם

לפרטים נוספים: 073-7576880

הבוסתן

מאמצע חודש מאי ועד סוף ספטמבר כורעים עצי הפרי שבבוסתן עין זיוון תחת כמויות ענקיות של פירות מסוגים שונים ומתחלפים. במשך השנים הפך הבוסתן לאחת האטרקציות המיוחדות בגולן והמונים מגיעים בסופי שבוע לחוויית קטיף עצמי ולשלל פעילויות חווייתיות לילדים.

ויש כאלה שחוזרים שוב ושוב כי הפירות מתחלפים במהלך השבועות – דובדבן מתוק, דובדבן חמוץ, פטל, אוסנה, חזרזר, אגס אסייני, נקטרינות, אפרסקים, תפוחים בכל מיני צבעים, ענבים, תאנים – כל פרי בעתו.

לצד חוויית הקטיף מציע המתחם שפע של פעילויות (חלקן בתשלום נוסף): מתחם חבלים אתגרי, פינת חי, עולם האגדות, רכיבה על סוסי פוני, מתחמי מזון, סיור בעגלה רתומה לטרקטור, פינת יצירה, מתחם טרקטורונים וקארטינג לילדים, בית קפה, ניתן לקנות פרי ולקחת הביתה, וישנן פינות ישיבה מוצלות, שולחנות פיקניק וערסלים. והמבוגרים גם יוכלו ליהנות מתה צמחים וילדים יכולים להשתתף בסדנת הכנת פאי פירות אישי והפרחת בועות סבון. הפעילויות משתנות מעת לעת ובהתאם לעונה.

שעות פעילות: הבוסתן פתוח כל יום מ 09:00 עד 16:00 מסוף מאי (תלוי בהבשלת הפרי) ועד סוף אוגוסט וגם בחגי תשרי.

מחיר: מבוגר 33 ₪

ילד (גילאים 3-12) 29 ₪

לפרטים ולהזמנות: 04-6993610/4

פינת חי

בלב הקיבוץ ממוקמת פינת חי קטנה וקסומה בה אפשר לראות בעלי חיים שונים כמו: תוכים, ארנבים, עיזים גמדיות, כבשים מזנים שונים, יעלים, סוסים, לאמות ועוד.

פינת החי פתוחה בכל שעות היממה.

הבית של אביבה

אביבה זנדברג היא מחלוצות האירוח הביתי ובביתה רב החללים שבקיבוץ היא מארחת כבר 17 שנים לארוחות אינטימיות בעיקר בהשפעת המטבח האיטלקי.

הבית מעניק אווירה חמה ועוטפת, פזורות בו מזכרות מנסיעותיהם של המארחים ברחבי העולם ובכל אחד מחדרי הבית ומחללי האירוח אפשר להסב לארוחה בפרטיות גמורה, כאשר אביבה טורחת במטבחה הקטן והפשוט ומוציאה ממנו מאכלים נפלאים, כשאהבתה לבישול ולאירוח מורגשים בכל מנה. שלל סלטים חיים ומבושלים, פשטידות, קדירות בשר כפריות, פסטות, מנות לצמחונים ולטבעונים וקינוחים כמובן – בתפריט אשר הרכבו ותיבולו משתנים על פי עונות השנה.

חובה להזמין מראש!

יצירת קשר והזמנות: 050-7962080

יקב פלטר

בשנת 2001 היקב הוקם על-ידי טל פלטר, לאחר ששב מאוסטרליה, בה למד ייננות וגידול גפנים טל נכבש בקסמיה של התפיסה האוסטרלית לעולם היין ושאף להנגישה לשוק הישראלי. את ייצור היין החל טל במושב צופית שבשרון בבציר 2002. בזמנו ביקבק פלטר 4000 בקבוקים במשק המשפחתי שבשרון, ובשנת 2005 הפך ליקב פלטר, יקב בוטיק עצמאי. בשלב זה טל וניר פלטר עזבו את אזור השרון והצפינו לגולן, כך הקימו כשותפים את היקב בעין זיוון, המציעה תנאי אקלים אידיאליים להבשלה ארוכה ואיטית של הענבים ואיכות פרי גבוהה.

לאחר בציר 2014, בוקבקו כ-100,000 בקבוקים ביקב פלטר מענבים שגדלו בגולן ובהרי ירושלים. השילוב בין אזורי גידול שונים מאפשרים קבלת מגוון טעמים לאותו זן ענבים. העבודה ביקב פלטר נעשית מתוך תשומת לב לפרטים הקטנים. החל מבחירת הענבים ועד לשירות הלקוחות.

יצירת קשר: 054-2486663

מחלבת ברה

בשנת 2011 פתחה עינבר קורן פלטר, בשיתוף עם ענבל זרין את מחלבת הבוטיק "ברה"- גבינות עיזים ברות מזל. ניתן להתרשם מעדר עיזים שרועות בשטח עם רועת צאן ציורית שמסבירה על תהליך הכנת הגבינות ומוכרת במקום. עינבר קורן פלטר שינתה כיוון מתחום אדריכלות הנוף לגידול עיזים וייצור גבינות ומחלבת הבוטיק המשפחתית והאיכותית ממוקמת במתחם היקב של בן זוגה של עינבר, יקב פלטר.

יצירת קשר: 054-2486663

 

מולי מרקט

מולי מרקט הינו דיינר מעדנייה ומכולת שכונתית ממש כמו פעם עם היחס החם השירות הטוב ביותר שניתן למצוא בגולן וכבר בכניסה למרקט מרגישים את החום ואת האהבה. מולי מביא את האהבה לצלחת או לסנדוויץ' במחירים לכל כיס ומקיים גם בימי בשישי קבלות שבת עם מוזיקה וטעימות מדליקות. אפשר להזמין ממולי כריכים וכל מיני מטעמים שהוא מכין. ובתיאום מראש מולי מקיים גם ערבי אסאדו טעימים במיוחד.

ליצירת קשר: מולי שטיין 052-5679473

טיולי סוסים בחוות נקודת חן

אורי חן, מורה דרך מוסמך בהכשרתו מקיים טיולי סוסים יוצאים מקיבוץ עין זיוון בשמורת הטבע של הר אביטל. טיול הסוסים עובר דרך מסלול בטבע הפראי של הר אביטל ביער המתחדש באזור. אפשר לערוך גם טיול סוסים משפחתי או זוגי רומנטי. אפשר לרכוב החל מגיל 10.

שעות פעילות: 09:00 בבוקר ועד לשעות השקיעה בתיאום מראש.

יצירת קשר: 054-9788361

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
צימרים או מלון בצפון מה הבחירה הנכונה?
אחת השאלות שכל נופש מעלה בשלב התכנון הוא האם לצאת...
31
כיצד להצליח באמת בעולם העסקים?
ישראל נחשבת לארץ של יזמים סדרתיים ויש בה לא מעט...
10 מקומות בעולם שחובה לראות לפני שמתים - הרשימה המיוחדת!
מחפשים מקומות מיוחדים בעולם שאתם חייבים לראות ? הכנו לכם...
חודש של הצגות ומופעים לכל המשפחה בחודש ספטמבר – בחוצות המפרץ אאוטלט
 מתחם חוצות המפרץ אאוטלט, מקבוצת קניוני עופר ואשטרום  יערוך במהלך...
נדל"ן ביוון - למה כולם קונים דירות?
נדל"ן ביוון - למה כולם קונים דירות?
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על אנשים שיש להם...
חיפה מתעוררת ואתם מרוויחים
מה עובר לכם בראש כשאתם חושבים על חיפה? אם אתם...
למה מומלץ להגיע מאמסטרדם לרוטרדם?
למה מומלץ להגיע מאמסטרדם לרוטרדם?
רוטרדם היא עיר מודרנית ובירת העיצוב של אירופה. התיירות היא...
מלונות הכי מומלצים בארץ לחופשה זוגית
מלונות בוטיק רבים הפזורים בעיר תל אביב מציעים קודם כל...
חופשה גלילית מפנקת באווירה אחרת – צימרים בצפת
אזור הצפון בכלל והגליל העליון והמערבי בפרט הם מהאזורים היפים...
מדוע כדאי לצאת לנופש בספטמבר
מדוע כדאי לצאת לנופש בספטמבר
חודש ספטמבר הוא חודש של התחלות חדשות עבור רבים מאיתנו...
הזמנת מלונות – איך הופכים את החופשה להצלחה?
הזמנת מלונות – איך הופכים את החופשה להצלחה?
מלונות בירושלים ובכלל בישראל הפכו בשנים האחרונות להיות חלק בלתי...
מחוף גופרה לטיילת עין גב - מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה ב'שביל סובב כינרת' השביל מסומן - הכניסה ללא תשלום!
הכינרת מלאה ומזג האוויר הסתווי מתאים לטיול. רשות הכינרת ממליצה...
שייט בנמל חיפה - עם כאן על הים תחגגו אירוע קרוב לבית
עולם האירועים מלא וגדוש ברעיונות שחלקם כבר מרגישים ככאלה שנמאס...
רבבות פקדו את מוזיאון ה"זומו" בקריית ים
רבבות פקדו את מוזיאון ה"זומו" בקריית ים אשר ננעל בסוף השבוע בתום חודשיים של פעילות.
21 אלף בני אדם פקדו את מוזיאון הזומו אשר פעל...
כל הסודות שיקפיצו את הטיול שלכם לרמה הבאה
כל הסודות שיקפיצו את הטיול שלכם לרמה הבאה
רוצים לקחת את בן או בת הזוג לחופשה מפנקת אבל...
4 טיפים לבחירת צימר לסוף השבוע
4 טיפים לבחירת צימר לסוף השבוע
החלטתם לצאת לחופשה קצרה, לשבור את השגרה, להתרחק מהמסכים ולבלות...