Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מצילים חיים על גלגלים

באדיבות דוברות מד"א

יחידת האופנועים של מד"א במרחב אשר טומנת בחובה סיפורים אנושיים מרתקים * מנכ"ל מד"א אלי בין: "יחידת האופנועים של מד"א היא חוד החנית של הארגון, הראשונה להגיע לזירות מתוך רצון לסייע ולהציל כמה שיותר אזרחים, אני גאה בהם".

מערך האופנועים של מד"א מורכב ממאות אופנועים תלת-גלגליים בנפח 300 ו- 500 סמ"ק ומאופנועים כבדים בנפח 650 סמ"ק אשר עוברים התאמה ייעודית לצורכי מד"א במוסכים בארץ, כך שבהגעתם ראשונים למקום אירוע יוכלו החובשים והפאראמדיקים שרוכבים עליהם להעניק סיוע רפואי ראשוני. על האופנוע מורכבים סבל ייעודי וסירנה והאופנוע נצבע בצבע צהוב זוהר, כך שיהיה בולט על הכביש ויזוהה במקום האירוע.

ייעודו של האופנוע הוא לקצר את זמן ההגעה שקיים לאמבולנס או ברכבים אחרים ולהעניק טיפול רפואי ללא עיכובים של דרכים עמוסות או פקקים. קיצור זמן ההגעה מציל הלכה למעשה חיים.
בארגון מגן דוד אדום  הבינו את העניין כבר לפני למעלה מ 10 שנים ופועלים ללא הרףף לתגבר את המערך, להוסיף אופנועים חדשים לערים ולזרז בהרבה את הטיפול באנשים ואת פינויים לבתי החולים במקרה הצורך.

באדיבות דוברות מד"א

ביחידת האופנועים של מד"א במרחב אשר מתנדבים חובשים ופאראמדיקים שמעניקים טיפול רפואי ומצילים חיים לעשרות חולים ופצועים בכל יום:

רומן בלומקין (26), תושב נהריה – ביצע 83 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

מתנדב בתחנת נהריה של מד"א מגיל 16 וכונן ביחידת האופנועים של מד"א.
"מקרה משמעותי עבורי היה כאשר הייתי יחד עם ניידת טיפול נמרץ של מד"א בדרכי לאירועע של חולה שסבל מקוצר נשימה, תוך כדי נסיעה לאירוע המוקד דיווח על פצוע קשה שנפל

מגובה ושינה לי יעוד, הייתי בקרבת מקום, הגעתי ראשון למקום וטיפלתי בגבר כבן 50 אשר נפצע קשה בכל גופו לאחר שנפל מגובה של מספר מטרים. המקרה הזה העביר בי צמרמורת והוכיח לי שוב את חשיבות יחידת האופנועים של מד"א שמעניקה מענה רפואי מיידי לכל חולה ופצוע!"

שמעון לאופר (25), תושב כרמיאל – ביצע 80 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

מתנדב במד"א בתחנת כרמיאל, כונן מד"א ביחידת האופנועים מזה כשנה וחודשיים.  "לאחרונה יצאתי לאירוע של אישה כבת 65 חולת שמקבלת טיפולי דיאליזה שסבלה מקוצר נשימה חריף, הגעתי אליה בתוך רגעים ספורים ונתתי לה טיפול רפואי ראשוני שייצב את מצבה בדקות הראשונות עד להגעת הניידת טיפול נמרץ שפינתה אותה במצב יציב לבית חולים."

אלון קוצי (23), תושב מעלות – ביצע 70 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

מתנדב במד"א בגיל 15 כמדריך וחובש רפואת חירום. עובד במוקד הכוננים הארצי של מד"א "מקרה שזכור לי היטב הוא מקרה שבו יצאתי עם האופנוע של מד"א שקיבלתי ככונן תגובה מידיית לאדם שחש כאבים בחזה סמוך לביתי, פחות מדקה אחרי שהגעתי למקום המטופל איבד את הכרתו וסבל מהפרעת קצב קטלנית. מיד התחלתי לבצע פעולות החייאה וחיברתי דפרילטור של מד"א שהמליץ על שוק ובתוך רגעים בודדים החולה חזר להכרה מלאה. רגע זה נחרט בזכרוני ובכל פעם שאני רואה את האדם ברחוב זה ממלא אותי ונותן לי כוחות להמשיך להציל חיים."

אייל מרקוביץ (32), תושב עכו ביצע 62 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

ליצן רפואי הידוע בכינוי דוקטור לב, נשוי ואבא ל-3 בנות, כונן מד"א רכוב על אופנוע מזה שנה

"אני רואה בהתנדבות דרך חיים ושליחות. מקרה שצרוב בזכרוני היה כשהגעתי ככונן מד"א לקריאה של אישה מחוסרת הכרה, ביצענו בה פעולות החייאה ארוכות מאוד, בני המשפחה שהיו במקום כבר התחילו להתקשר ולהודיע על האובדן הגדול. לקחתי את בעלה הצידה ועודדתי אותו שלא להתייאש ושהכל עוד יכול להשתנות ואנחנו לא מאבדים תקווה, כמה דקות אחרי זה חזר לאישה הדופק והיא פונתה לבית החולים להמשך טיפול. אלה רגעים המרגשים וממלאים אותי כל פעם מחדש, אני אוהב את מה שאני עושה וגאה להיות חלק מצוות מדהים שהפך להיות ממש משפחה."

דובי ריכטר (34), תושב עכו ביצע 60 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

מתנדב במד"א 4 שנים כחובש ונהג אמבולנס בתחנת עכו. הצטרף ליחידת האופנועים של מד"א מרחב אשר ונותן מענה רפואי מהיר לאירועים עם האופנוע בעכו והסביבה.

"הוזנקתי למקרה של חולת סכרת שסבלה מאירוע חירום של רמת סוכר נמוכה בדם, כשהגעתי ראשון למקום מצאתי אישה בשנות הארבעים ללא דופק וללא נשימה, מיד התחלתי לבצע פעולות החייאה וכעבור מספר רגעים כשצוות הניידת טיפול נמרץ הגיע למקום והמשיך בפעולות החייאה מתקדמות הדופק והנשימה חזרו. עצם הטיפול בזמן אמת הציל את חייה".

רם גוטליב (30), תושב נהריה – ביצע 57 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

מתנדב כחובש ונהג אמבולנס במשך 15 שנה, מאז שהיה נער. לאחרונה הצטרף ליחידת האופנועים של מד"א במרחב אשר.

"ההתנדבות בשבילי היא התרופה הכי טובה לנפש, היכולת לסייע לאנשים ברגעים הקשים ביותר נותנת סיפוק שאי אפשר לתאר אותו. לאחרונה, הגעתי למטופל בן כ-65 שעבר דום לב במהלך לימודי העשרה שבהם הוא משתתף במקום ציבורי. עם הגעתי למקום על אופנוע מד"א, התחלתי בפעולות החייאה אשר כללו מתן שוקים חשמליים ומצבו החל להשתפר מידית עד להגעת צוות טיפול נמרץ. לאחר כשבוע הוזמנתי לביתו כאשר הוא מרגיש טוב מאוד ומתפקד בצורה מלאה. כל משפחתו הייתה שם והראו לי את תמונות נכדיו הקטנים, רגע זה נחרט בזכרוני והזכיר לי ולסובבים אותי מדוע אני ממשיך לעשות עבודת קודש זאת. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו, זה לא רק משפט, זאת המציאות."

אלמוג דורון (45), תושב נהריהביצע 50 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

בן 45 התחיל להתנדב במד"א בגיל 15 ומתנדב עד היום. לפני שנה הצטרף ליחידת האופנועים של מד"א.

"להיות כונן על אופנוע-מד"א זאת זכות גדולה עבורי להגיע תוך דקות לכתובת ולתת מענה מהיר. כשהתחלתי להתנדב ביחידה אני זוכר שהתקבלה קריאה על פרכוסים ומיד יצאתי לכתובת רכוב על האופנוע. כשהגעתי לדירה הבן של החולה עדיין היה בטלפון עם מד"א ולא האמין שהגענו כל כך מהר. בדקתי את החולה ומיד התחלתי בפעולות החייאה במקום. חיברתי לה את מכשיר הדפיברילטור שיש באופנוע ומיד הדפיברילטור הנחה לתת לחולה שוק חשמלי. ביצעתי בחולה יחד עם כונן נוסף מיחידת האופנועים פעולות החייאה עד הגעת צוות הניידת טיפול נמרץ ובהמשך החולה הועברה למחלקת טיפול נמרץ עם דופק והוכנסה לצנתור מציל חיים. העובדה שהחולה הזו היום עומדת על הרגלים זה הסיפוק הכי גדול שיש לי בהצלת חיים".

יהודה דהאן (32), תושב עכו – ביצע 47 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

אב לחמישה תושב עכו, עובד בשירותי הדם של מד"א ומשמש ככונן מד"א ביחידת האופנועים.
"מד"א זה המקום העילאי שניתן להציל בו חיים. תחושת הצלת החיים זו האנרגיה של הנשמהה שנותנת לך כוח להמשיך ולהציל חיים בכל שעות היממה. לא מזמן, בשעת לילה מאוחרת סמוך לחצות התקבל דיווח במוקד מגן דוד אדום על אישה כבת 76 הסובלת מקוצר נשימה בעיר עכו. למקום נשלחה ניידת טיפול נמרץ, ובמקביל יצאתי ככונן ביחידת האופנועים של מד"א והגעתי ראשון, החולה הייתה ללא דופק וללא נשימה מיד התחלתי בפעולות החייאה  שבסיומן החולה פונתה לבי"ח נהריה כשהיא עם דופק. זו תחושה שלא ניתן לתאר במילים וסיפוק שאין כמותו. החשיבה על ערכי הנתינה והעזרה לזולת הם אלה שיהפכו אותנו לטובים יותר."

בר חיים אבי (45), תושב עכו – ביצע 45 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

מתנדב במגן דוד אדום 3 שנים וחצי וביחידת האופנועים של מד"א מזה 3 חודשים.

"לפני כחודשיים הייתי בבית לאחר יום עבודה כשהתקבלה קריאה ממוקד הכוננים הלאומי של מד"א על ילד לכוד ברכב וקיים חשש לחייו בעכו ממש 100 מטר מהבית שלי. מיד עזבתי הכול ועליתי על אופנוע-מד"א ונסעתי למקרה, הגעתי ראשון לאירוע ותוך 3 דקות חילצתי מהרכב פעוט כבן 10 חודשים, הילד נבדק וטופל על-ידנו בשטח והועבר לאמו כשהוא הוא בריא ומחייך."

חליפה גלאל (38), תושב דייר חנא – ביצע 30 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

תושב כפר דייר חנא, אבא לשתי בנות וילד. מתנדב במד"א מרחב אשר 19 שנים.
"בהצלת חיים חייבים תמיד לשואף למעלה ולתת את כל הכוח האפשרי והאנרגיה, אני גאהה להיות חלק מיחידת הכוננים הרכובים על אופנועים של מד"א."

רייס פיראס (26), תושב עכו – ביצע 10 קריאות מבצעיות בחודש פברואר

מתנדב במד"א מזה 11 שנה, הצטרף ליחידת האופנועים לפני 8 חודשים.

"באחד מימי השבת האחרונים קיבלתי קריאה בשעות הצהרים על אישה כבת 50 שהתמוטטה בביתה שבעכו, בתוך פחות מ-2 דקות הגעתי למקום באופנוע-מד"א ומיד התחלתי בהחייאה שכללה שימוש בדפיברילטור שהנחה על מתן שוק חשמלי וכאשר הצוות ניידת טיפול נמרץ הגיע למקום כעבור דקות בודדות החולה הייתה עם דופק, המשכנו לטפל בה יחד והיא פונתה במהירות לבית חולים כשמצבה יציב.

אחרי שבוע כששאלתי על בבית החולים על המטופלת סיפרו לי שההגעה המהירה שלי לשטח והטיפול בזמן אמת הציל את חייה והיא שבה לביתה."

פיני קרן (51), תושב נהריה, אחראי על יחידת האופנועים של מד"א במרחב אשר
עובד מד"א 32 שנים, אחראי על יחידת האופנועים.

"בחודשים האחרונים צרפנו 23 רוכבים חדשים ליחידת האופנועים של מד"א ובסיוע חיליק מויאל, אחראי יחידת האופנועים הארצית של מד"א ערכנו השתלמויות רכיבה והשתלמויות רפואיות מקצועיות על מנת לשפר את המענה רפואי המהיר של מד"א לאזרחים. תרומתם של כונני מד"א הרכובים על האופנועים היא עצומה, הם חלק בלתי מבוטל מהפעילות רחבה הן בנסיעות מבצעיות, באבטחות, בהדרכות בתי ספר ימי בריאות ובנושאים רבים נוספים. כבוד הוא לי לעמוד בראש יחידת האופנועים במרחב אשר ואני גאה בכל אחד מחברי היחידה שמוכנה לכל תרחיש בכל מצב וזמן."

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "יחידת האופנועים של מד"א היא חוד החנית של הארגון, ההחלטה להיות כונן מד"א, לקחת משימות ולהשקיע לילות כימים למען הזולת אינה מובנת מאליה, איןן ספק שיחידת האופנועים מביאה להצלת חיים של רבים ויש להם יתרון משמעותי בהגעה מהירה לזירות אירוע. יחידת אופנועים של מד"א כוללת אופנועי טיפול נמרץ ומצוידת בציוד רפואי ובכלים הטובים ביותר להצלת חיים. אני גאה בעובדי ומתנדבי מד"א שפועלים ביחידה, הם מהטובים שבאנשינו.".

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
'שבת ירוקה' בחוצות המפרץ אואטלט: סדנת מחזור אקולוגית לכל המשפחה!
סדנת מחזור ירוקה ואקולוגית לילדים ולכל המשפחה, עם "ראש הברוש"...
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל לקידום התיירות בגליל המערבי
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל...
עיריית קריית ביאליק השקיעה 1.5 מיליון ₪ במגרשי קט רגל
לקראת חופשת הקיץ השלימה עיריית קריית ביאליק הקמה ושדרוג ארבעה...
עיריית קריית ביאליק יזמה קורס הכשרה שנתי לסייעות גננות
בכדי להעצים ולהכשיר את הסייעות בגיל הרך יזמה עיריית קריית...
שרי האוצר והתקשורת ביקרו במגדל העמק
בשבוע שעבר התארחו במגדל העמק שר התקשורת יועז הנדל ושר...
עופר דנינו - מורה מאורט קריית ביאליק נבחר כ"המורה של המדינה"
כמעט כל שנה מצליחים מורים ומורות מקריית ביאליק להיכנס לרשימה...
גאווה מקומית- הצעירים והצעירות שהופכים את אזור הצפון ליפה וטוב יותר
בטקס מכובד שנערך במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל חולקו 142...
מילואות נפרדת מרמי רז
במהלך אספת מנהלי המשקים השנתית של מילואות, אשר התקיימה ביום...
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר בעכו העתיקה
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן ואנשי המקצוע של...
עמותה לחולי סרטן
איך להתגבר על תקופה כמו מחלה או שיקום?
כל עוד אנחנו בריאים והכל אצלנו תקין לא תמיד אנחנו...
סיכום פעילות למען בעלי חיים בבתיה"ס היסודיים בקריית ביאליק
לאחר העברת התוכנית "יחס חיובי לבעלי חיים" במשך 15 שנים...
השיטור העירוני קריית ביאליק בתפקיד המיילדת
השיטור העירוני קריית ביאליק עסק בשבוע שעבר בפעילות שגרתית בשכונת...
דירות לפי שעה בחיפה
להגיע לביקור קצר ואיכותי בחיפה
דרך מושלמת ליהנות מהעיר חיפה זה באמצעות דירות לפי שעה...
ליברמן פודטראק נפתח בהשקה חגיגית
בגן המוזיאון לתולדות נהריה, 'בית ליברמן', הושק באירוע חגיגי מיזם...